۴۰۰ هزار میلیارد ریال در لرستان سرمایه گذاری شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۳۶
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سیروس ابراهیمی امروز در نشست تشریح اجرای مصوبات سفر رییس جمهور و احیای واحدهای اقتصادی لرستان افزود: از این میزان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ارزی و ریالی با پیگیری استاندار، در زمان مناسب بین دستگاه های اجرایی و متقاضیان اشتغال توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مصوبات اقتصادی سفر رییس جمهور به لرستان اجرایی شده یا در حال اجرا است تصریح کرد: در سفر ۱۹ آذر ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان، ۴۶ مصوبه در حوزه اقتصادی نهایی شد که تاکنون ۳۳ مصوبه (معادل ۷۲ درصد) به صورت کامل اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: ۹ مصوبه دیگر با پیگیری های لازم و اعطای تسهیلات در دست اجرا و تکمیل است همچنین چهار مصوبه، پرونده قضایی و موانع خارج از اختیارات دولت دارد که صلاحیت تعیین تکلیف آنها در دست قوه قضاییه می باشد.

 

ابراهیمی افزود: رفع مشکلات این چهار مصوبه خارج از اختیار مجموعه استان و تنها از طریق قوه قضاییه قابل حل می باشد بنابراین طرح آنها در سفر رییس جمهور تا زمانی که مشکل حقوقی دارند نباید انجام می شد.

 

وی همچنین گفت: ۱۸۳ واحد اقتصادی لرستان شامل ۵۴ واحد صنعتی معدنی، ۱۲۷ واحد کشاورزی و ۲ واحد حوزه گردشگری قبل از فعالیت دولت سیزدهم تعطیل شده بود که با اعطای تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.

 

وی بیان کرد: بیش از ۱۱۵ واحد دیگر نیز که در حالت نیمه فعال بودند با حمایت های لازم از طرف دولت فعال شده اند.

ارسال نظرات