نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان در سال گذشته

زنجان_رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد و گفت: نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان در سال گذشته انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۹۱۵۵۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، محسن حیدری با اشاره به اینکه در مجموع ۸ هزار و ۳۶۸ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب انشعابات در استان وجود دارد، اظهار داشت: در سال گذشته ۸ هزار و ۶۶۲ کیلومتر شبکه گازرسانی در ۲۱ شهر استان زنجان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته است. وی از کشف و شناسایی ۵۰۵ مورد نشت در عملیات‌های انجام شده خبر داد و افزود: در راستای بهره‌برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران، بازرسی‌ها به طور مداوم از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‎های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت می‌گیرد.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر ضرورت انجام عملیات بازرسی و نشت‌یابی به صورت مداوم و مستمر، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه همواره امکان بروز نشت در تاسیسات گاز وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز بروز حوادث ناگوار و تحمیل خسارات غیر قابل جبران شود؛ فلذا کنترل و مهار نشت گاز در راستای جلوگیری از بروز خطراتی مانند آتش سوزی، انفجار، تخریب محیط زیست و مسمومیت ناشی از نشت گاز و جلوگیری از هدر رفت گاز به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه واحد بازرسی فنی تمام تلاش خود را برای انجام درست و به موقع وظایف محوله در راستای استمرار پایداری جریان گاز در استان، صیانت از تاسیسات گازرسانی و پایش وضیعت بهره‌برداری ایستگاه‌های تقلیل فشار به کار می‌بندد، تصریح کرد: شرکت گاز استان زنجان با استفاده از کارشناسان و مهندسان آموزش دیده و مجرب و بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته؛ اقدام به انجام عملیات بازرسی و نشت‌یابی می‌نماید.

حیدری در پایان از تداوم اجرای عملیات نشت‌یابی و بازرسی در سال جدید خبر داد و یاد آور شد: شرکت گاز زنجان برای سال جدید نشت‌یابی و بازرسی ۸ هزار و ۹۴۲ کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه توزیع و کف خواب انشعابات برنامه‌ریزی کرده است.


فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار