تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد بهره برداری شد

تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال روز شنبه با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسوولان استان بهره برداری شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۴۶
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر شهرداری خرم آباد با هدف رفع مشکلات ترافیکی منطقه به پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا خردادماه پارسال آغاز و بنا بود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

 

این طرح عمرانی ضروری با همکاری مناسب پیمانکار و تزریق به موقع اعتبارات هشت ماه زودتر از موعد تکمیل،و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

این پروژه ترکیبی از سازه‌های بتونی و فلزی است و براساس جانمایی نقشه سازه که مدنظر گرفته شد، طول این روگذر ۳۷۰ متر با پنج نقطه حفاری به عنوان فونداسیون سازه و با اوج ارتفاعی ۶ و نیم متر است که از زیر آن تردد صورت می‌گیرد و شیب پروژه ۷.۹ درصد، عرض تمام شده به صورت مایل ۱۶.۲۰ متر و به صورت عمود ۱۵.۲۵ متر است، در هر باند دو لاین رفت و دو لاین برگشت داریم که هر لاین ۷.۱۰ متر است.

اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود اما در این پروژه با مهندسی ارزش و مدیریت هزینه مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شد.

 

شهردار خرم آباد در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: این پروژه یکی از مهمترین گره های ترافیکی واقع در خیابان شریعتی را رفع کرد.

 

داریوش بارانی بیرانوند با قدردانی از تلاش های جهادگونه قرارگاه خاتم الانبیا و استانداری در اجرای این طرح افزود: تمامی مسوولان استان در تکمیل این طرح تلاش های بسیاری داشتند که شایسته قدردانی است.

 

وی افزود: بزودی کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در ورودی مسکن مهر را با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم داشت.

 

شهردار خرم آباد تصریح کرد: پیش بینی شده در سال جاری پنج پروژه در مقیاس این طرح برای شهر خرم آباد تعریف و اجرایی شود.

 

در آیین افتتاح این طرح استاندار لرستان، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسوولان استان حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار