خبرهای داغ:
حجت الاسلام کولیوند در گفتگو با بسیج:

هر کسی نسبت به معرفت و ایمان خود به عید فطر می‌نگرد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه نهاوند بابیان اینکه هر کسی نسبت به معرفت و ایمان خود به عید فطر می‌نگرد، گفت: زمینه‌ها، ذهنیت‌ها و مراتب ایمان از جمله عواملی است که در نگرش و انگیزه افراد دخالت دارد.
کد خبر: ۹۵۹۱۰۸۱
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
هر کسی نسبت به معرفت و ایمان خود به عید فطر می‌نگرد

حجت الاسلام محمد کولیوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کد: در فرهنگ دینی ما اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن برگشت به فطرت معین شده است، چراکه مسلمانان روزه‌دار در طول ماه رمضان با تلاش برای ارتباط با خداوند (عزوجل) و طلب بخشش و استغفار و کرنش  در برابر خالق جهان هستی، به تصفیه روح و جان خویش پرداخته، و از تمام آلودگی‌های ظاهری و باطنی که بر خلاف فطرت انسان است، خود را پاک کرده و به فطرت واقعی خودش برمی‌گردند .

وی با اشاره به احادیث و روایات در خصوص عید سعید فطر و بیانات امیرمؤمنان علی (ع) گفت: این عید کسی است که خدا روزه‌اش را پذیرفته و نماز او را ستوده است و هر روز که خدا نافرمانی نشود، آن روز عید است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند افزود: بدون تردید همه مسلمانان با فرا رسیدن عید سعید فطر شاد و خوشحال هستند، اما استقبال مسلمانان از روز عید فطر یکنواخت و مساوی نیست، زیرا هر کسی نسبت به معرفت و ایمان خود به این عید بزرگ و با عظمت می‌نگرد و از آن بهره می‌گیرد .

وی با اشاره به عواملی که در نگرش و انگیزه افراد دخالت دارد، بیان کرد: زمینه‌ها، ذهنیت‌ها و مراتب ایمان از جمله عواملی است که در نگرش و انگیزه افراد دخالت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار