امام جمعه یزد:

تحقق شعار سال موجب رفع مشکلات است/ بی‌حجابی در جامعه فساد ایجاد می کند

امام جمعه یزد با بیان اینکه تحقق شعار سال موجب آسایش و‌ رفع بسیار از مشکلات اقتصادی جامعه است، گفت: ما باید حرکت در مسیر سازندگی و‌ خودکفایی را طی کنیم و به خصوص فرهنگ ارزشی خودمان را حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۹۲
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امروز پس از یک ماه بندگی مردمان دارالعباده یزد و همزمان با عید سعید فطر، نماز عید فطر به امامت آیت‌الله ناصری، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با حضور پرشور و گسترده مردم در محل امامزاده سید جعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری اسلامی برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۶ صبح امروز با قرائت دعای ندبه آغاز شد و به غیر از شهر یزد نیز نماز عید فطر به‌طور رسمی در ۲۵ پایگاه نماز جمعه توسط ائمه جمعه شهرستان‌ها و دیگر نقاط مختلف استان یزد برپا شد.

علاوه بر پایگاه‌های نماز جمعه، نماز عید فطر در تعدادی از مساجد استان نیز به امامت ائمه جماعت آن مساجد با حضور مردم در محلات مختلف برگزار شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان نیز امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر یزد با بیان اینکه به فرموده پیامبر (ص) کمال در سه چیز است، گفت: شناسایی دین و معرفت الله، برنامه‌ریزی در امور دنیا و مقاومت در برابر سختی‌ها مواردی است که انسان‌ها را در مسیر کمال قرار می‌دهد.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مسئولان باید برای تحقق شعار سال تدبیر داشته باشند و با اقداماتی که انجام می‌گیرد حرکت به سوی تولید و خودکفایی، استقلال، دانش‌افزایی و رشد و کمال را طی کنیم و با برنامه‌ریزی پیش برویم.

خطیب نماز عید سعید فطر با بیان اینکه تحقق شعار سال موجب آسایش و رفع بسیار از مشکلات اقتصادی جامعه است، ادامه داد: ما باید حرکت در مسیر سازندگی و خودکفایی را طی کنیم و به خصوص فرهنگ ارزشی خودمان را حفظ کنیم.

وی افزود: بی‌حجابی‌ها، دروغ‌ها تهمت‌ها، ساده اندیشی‌ها و... همه ارمغان غرب است و ما باید آن‌ها را دور بیندازیم چرا که به فرهنگ و اخلاق و خدا محوری ما ضربه می‌زند و ما را به افرادی بی‌معنا و پوچ تبدیل می‌کند.

ناصری با اشاره به لزوم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی گفت: مقدمه تحقق و اجرایی‌شدن اصل ۴۴ قانون اساسی جلوگیری از سود‌طلبی بیشتر است، متأسفانه برخی تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان و ... در کشور ما تنها به سود بیشتر فکر می‌کنند و این فرهنگ سودطلبی مانع از اجرایی‌شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی است که در نتیجه همچنان مشکلات را پابرجا نگه می‌دارد که یکی از نمونه‌های آن حل نشدن تورم است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ قنائت یزد‌ی‌ها در جامعه و در بین فعالان اقتصادی وجود داشته باشد، تصریح کرد: بازاریان، فروشندگان، کاسب‌کاران و فعالان اقتصادی باید به درصدی از سود قناعت کنند و دنبال سود‌های چندصد درصدی نباشند و مسئولان باید در این زمینه نظارت و کنترل داشته باشند و برای نمونه در واردات سود معینی را برای واردکننده مشخص کنند و شرایط مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف اقتصادی را فراهم کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید در مسائل مختلف کشور آسیب‌شناسی انجام دهیم، کنترل فساد داشته باشیم، مسئله بی‌حجابی نیز از جمله مواردی است که موجب فساد و مشکلات و آسیب‌های دیگر در جامعه است، برخی مزدور هستند تا با بی‌حجابی در جامعه فساد ایجاد کنند که‌باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

ناصری با بیان اینکه باید در امر ازدواج آسان‌گیری شود، تصریح کرد: در دوره کرونا آمار ازدواج بالا رفته بود به این دلیل که از تجملات و برگزاری جشن‌های پر خرج خبری نبود و با مراسمی ساده امر ازدواج انجام می‌شد، اما اکنون مجددا شاهد بالا رفتن آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج هستیم که به خاطر زیاده‌طلبی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و عدم رعایت قنائت یزدی‌ها هستیم.

گفتنی است مردم دارالعباده یزد در جای جای استان و در بیشتر مساجد نیز در نماز عید فطر شرکت کردند و با خواندن الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر، الله اکبر و لله الحمد، الحمدلله علی ما هدانا و له الشکر علی ما اولینا، عید سعید فطر را گرامی داشتند و از خداوند برای توفیق یک ماه بندگی تشکر کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار