برگزاری مجمع الذاکرین،با موضوع مناجات‌باخدا و توسل به امام‌حسین‌علیه‌السلام

مجمع الذاکرین ویژه برادران،با دو موضوع محوری مناجات با خدا و توسل به امام حسین علیه‌السلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی هم زمان با لیالی پایانی ماه مبارک رمضان در شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۸۵۹
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج اززاهدان،سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت :مجمع الذاکرین شهرستان زاهدان پس از یک ماه بندگی و راز و نیاز با معبود ،با محوریت دو موضوع مناجات با خدا و توسل با امام حسین علیه السلام،باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا محمدی و مداحان و مدیران هیئتهای مذهبی و شاعران آئینی در حسینیه حضرت علی اصغر علیه السلام زاهدان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مجمع الذاکرین را اهدافی چون ایجاد وحدت و مودت میان مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) ونیز ایجاد اخوت و نزدیکی بین نسل قدیم و جدید عنوان کرد .

صالحی با اشاره به اهمیت دعا و مناجات افزود : دعا و مناجات، روح را صفا، جان را پاکى و دل را نورانیّت مى بخشد.

مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی سپاه سلمان استان ،تصریح کرد : انسان با دو خصلت مادی و روحی آفریده شده، طبیعی است که در فضای مادی و جسمی به واسطه استفاده از نعمتهای الهی بتواند ماده وجودی خود را پرورش دهد؛ اما در بعد روح و روان، ارتباط و اتصال با عالم غیب و شهود معنا پیدا می کند این همان جایی است که بحث توکل، توسل و ارتباط با منبع و مبدأ فیض مطرح می شود.

گفتنی است ؛ در این مراسم معنوی مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام به مناجات خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار