فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران

کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های تهران سوم خرداد برگزار می‌شود

کد خبر: ۹۵۹۰۴۴۱
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران: سردار قربان‌محمد ولی‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: یک بار در سال ۷۶ به صورت مشترک بین استان‌های تهران و البرز این کنگره برگزار شده و این بار به شکل مستقل با عنوان یاد و پیام شهدا برگزار خواهد شد. 

وی گفت: به واسطه حضور و نقش‌آفرینی شهدای شهرستان‌های استان تهران در مقاطع اولیه انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن به عنوان مدافع حرم و جبهه‌های مقاومت تا به امروز، یادواره شهدای شهرستان‌های تهران در قالب کنگره به صورت مستقل برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به نقش‌آفرینی شهدای ری تصریح کرد: قیام ۱۸ دی مردم ری نقش زیادی در سرعت روند پیروزی انقلاب داشته و لازم است مسؤولان به موضوع شهدای ۱۸ دی بیشتر بپردازند و شهرستان‌های ديگر نیز حماسه‌آفرینی‌های زيادی رقم زدند که می‌توان به قیام خونین ۱۵ خرداد ورامین اشاره کرد. 

سردار ولی‌زاده با اشاره به شهدای شاخص استان تهران مثل شهیدان ستاری، موحد دانش، رستگار، کلهر، مهتدی، آوینی و برخی دیگر از شهدا بیان کرد: در شهدای مدافع حرم نیز شهرستان‌های استان تهران بعد از خراسان رضوی، بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم را تقدیم کرده است. 

وی با بیان اینکه در راستای این کنگره حدود یک‌هزار یادواره تا کنون توسط بسیج اقشار و محلات برگزار شده است، افزود: مقدمات تهیه ۲ فیلم سینمایی در بنیاد شهید با محوریت شهید یدالله کلهر و شهید رستگار فراهم شده و بعد از اجلاسیه، ساخته می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه کنگره نهایی در روز سوم خرداد ماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تاکنون ۱۸۰ کتاب با موضوع شهدا منتشر شده و ۵۰ کتاب نیز در کنگره رونمایی می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار