خبرهای داغ:
شاهرود_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از ظرفیت ایجاد ۱۷۰۰ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف شهرستان بر مبنای سند آمایش سرزمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۳۴۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

ظرفیت ایجاد ۱۷۰۰ واحد تولیدی در شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان شاهرود در نشست مجمع بسیج این شهرستان در سالن جلسات مجتمع میلاد نور با بیان اینکه اقشار بسیج نقش‌های خود را در طول انقلاب اسلامی به خوبی انجام داده و امروز هم شاهد فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق مختلف کشور هستیم، افزود: در شهرستان شاهرود ۱۵۰۰ واحد تولیدی فعالیت دارند که حدود ۲۳۰ واحد صنعتی و حوزه خدمات هستند و بیشترین واحد تولیدی در حوزه کشاورزی است که تولید ثروت و اشتغال دارند.
وی تاکید کرد: با توجه به سند آمایش سرزمینی، ظرفیت ایجاد ۱۷۰۰ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف در شهرستان شاهرود را داریم.
فرماندار شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح‌ها گاهی ممنوعیت قانونی داریم و یا تسهیلات و منابع نیاز دارند و البته در سال گذشته بیشترین جذب شهرستان شاهرود در تبصره ۱۶ و ۱۸ در استان را داشتیم.
جلالی به فعال بودن ۸۰ معدن در شهرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ واحد فرآوری معدنی دارند که رشد خوبی داشتیم و ظرفیت بالایی داریم که می‌توانیم جذب سرمایه گذار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه صنایع می‌تواند پیشران تولید ما باشند، تصریح کرد: اگر یک پنجم آبی که مشکل داریم تخصیص به صنعت بدهیم اشتغال بیشتر و تولید ثروت داریم هر چند زراعت کشاورزی نیز مهم و قطب کشاورزی هستیم.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: داده‌های دستگاه‌های اجرایی را مردم می‌توانند عملیاتی کنند که البته صلاحیت و ارزیابی افراد مهم است.
وی اضافه کرد: برای ۶۳ روستای شهرستان شاهرود سند توسعه آماده کردیم که فرصت‌های سرمایه گذاری آماده سازی شده و منابع بسیج سازندگی در این روستا‌ها تخصیص داده شده است.
جلالی با اشاره به اینکه ۲۱ دستگاه باید برای صدور مجوز‌ها اظهار نظر کنند، گفت: در راستای تسهیل گری جلساتی برگزار خواهد شد تا موانع رفع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار