خبرهای داغ:
جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

ایران، ام القرای جهان اسلام و پیشتاز مبارزات ضد صهیونیستی است/روز قدس، روز وحدت اسلامی در برابر استکبار

ایران، ام القرای جهان اسلام و پیشتاز مبارزات ضد صهیونیستی است/روز قدس، روز وحدت اسلامی در برابر استکبار
سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، پس از پیروزی انقلاب، پیشتاز مبارزات ضد صهیونیستی بوده است که با اعلام روز قدس مبارزه با این رژیم غاصب را قوت و حیاتی تازه بخشید.
کد خبر: ۹۵۸۹۶۸۱
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

قزوین_ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی، جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛ در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به جایگاه و اهمیت قدس شریف و نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام راحل بیان کرد: روز جهانی قدس، میراث ابتکاری رهبر کبیر انقلاب در راستای دفاع و حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی است. همچنین روز جهانی قدس به عنوان استراتژی دفاعی امام در حمایت از فلسطین ثمرات در خور توجهی داشته که واکنش مخالفان را نیز در برابر عظمت این روز برانگیخته است.

وی گفت: حضرت امام در سال ۵۷ بر مواضع ضد صهیونیستی خود تأکید نمود و اسرائیل را رژیم نامشروع معرفی کرد. کمتر از یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی در دیدار با مقامات بلند پایه فلسطین، شعار"امروز ایران، فردا فلسطین" را در اولویت سیاست های خارجی خویش قرار داد.

جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: امام راحل طی پیامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام نمودند.

سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: حضرت امام بر تمامی ملت های مسلمان واجب دانست که از انقلاب ایران سرمشق بگیرند و در راه آزادی و کیان سرزمین خود و مبارزه با دشمنان از سلاح ایمان و توکل به منبع لایزال خداوندی بهره مند گردند.

وی افزود: ایشان عامل ضعف ملت ها در برابر ابرقدرت ها را عدم خودباوری آنها قلمداد نموده و به تمامی ملت ها توصیه می­ کنند که با الگو قرار دادن ملت ایران و رسیدن به خودباوری در برابر استعمارگران ایستادگی کنند.

جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد:ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، پس از پیروزی انقلاب، پیشتاز مبارزات ضد صهیونیستی بوده است که با اعلام روز قدس مبارزه با این رژیم غاصب را قوت و حیاتی تازه بخشید. اساساً امام خمینی(ره)، همواره بیداری ملت ها را در برابر اندیشه ها و توطئه های استعمارگران لازم می شمارند.

سرهنگ طاهرخانی اضافه کرد: بي ‏شک، يکي از اثرات کليدي انقلاب اسلامي، ايجاد وحدت اسلامي ميان مسلمانان جهان بود. در حقيقت، عملکرد جهاني امام خميني(ره) در سطح جهانی اسلام، به ويژه مسأله قدس شريف، موجب وحدت و همدلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان ‏های بلند اسلامي شد.

وی در پایان گفت: در انديشه امام خميني(ره)، صهيونيسم، حرکتي بر ضد اسلام و مسلمانان است و ايشان با نام‏گذاري روز قدس و تغيير اين مسئله از مقوله‏ای صرفا عربي به مقوله‏اي اسلامي، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائيل فراخواند و امروز بر همه ما واجب است تا در حمایت از این اندیشه غنی و ضد استکباری، با مشت های گره کرده و صفوف فشرده، در روز جهانی قدس برائت خود را از مشرکین و مستکبرین اعلام داشته و قوت قلبی برای مردم مظلوم فلسطین باشیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار