پرونده آخرین راهپیمایی روز قدس در جهان «این جمعه» بسته می شود

مسافران سرزمین های اشغالی! ایستگاه پایانی می باشد!! غزه را ترک کرده و به جایگاه ابدی خود در جهنم وارد شوید!!!

برای نخستین بار در جهان؛ امام خمینی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ پس از بمباران جنوب لبنان از سوی نیروهای اسرائیلی، در پیامی خطاب به مسلمانان جهان آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» نامگذاری کردند.
کد خبر: ۹۵۸۹۵۷۷
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰

 

امام خمینی ۱۶ مرداد ۱۳۵۸   از مسلمانان جهان خواستند  در آخرین جمعهٔ ماه رمضان   همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند. ایشان در بخشی از پیام خود اعلام کردند:  

من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى‏خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‏کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و مى‏تواند تعیین‏کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند.  

اکنون که 44 سال از این پیام تاریخی می گذرد؛ به عمق پیام امام خمینی (ره) پی می بریم که ایشان در آن زمان فرمودند:« من در طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را به مسلمین گوشزد  نمودم...

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آذر ماه سال گذشته  در دیدار بسیجیان فرمودند:

  نکته‌  کلیدی در این میان اینکه امروز موازنه‌  قدرت در منطقه با قدرت‌یابی روزافزون مقاومت اسلامی به سود ملت‌ها و به ضرر سلطه‌گران و صهیونیست‌ها در حال تغییر است. «طوفان الاقصی» ضربه‌ای غیر قابل ترمیم و شکستی همه‌جانبه به اسرائیل تحمیل کرده و موجب «آمریکازُدایی» در منطقه شده است: «یک نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه عمیقاً تاریخ‌ساز طوفان الاقصی است که اگرچه علیه رژیم صهیونیستی بود اما در جهت آمریکازدایی است؛ زیرا جدول سیاست‌های آمریکا را در منطقه بهم ریخته و با استمرار آن، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.»  و در چنین فضایی چشم‌انداز تحولات، حل این مسئله‌  تاریخی به سود ملت فلسطین و نابودی رژیم جعلی و نامشروع است: «طوفان الاقصی خاموش‌شدنی نیست.»  و «مسئله فلسطین به توفیق الهی به سمت حل شدن یعنی تشکیل حاکمیت فلسطینی در همه سرزمین فلسطین در حال حرکت است.»

 

 

تاکید آیات قرآن بر هلاکت کافران و ظالمان

 

در آیات متعدد    قرآن کریم تاکید شده است که یکی از سنت‌های الهی،   عذاب و هلاکت اقوام ستمگر بوده است که اقدام به غصب سرزمین و محل سکونت رسولان الهی و مؤمنان کرده‌اند.  

در آیات ۷۶ و ۷۷ سوره إسراء   خطاب به پیامبر اسلام(ص ) می‌فرماید: «وَ إِنْ کادُوا لَیَسْتَفِزُّونَکَ مِنَ الْأَرْضِ لِیُخْرِجُوکَ مِنْها وَ إِذاً لا یَلْبَثُونَ خِلافَکَ إِلاَّ قَلِیلاً. سُنَّةَ مَنْ قَدْ أَرْسَلْنا قَبْلَکَ مِنْ رُسُلِنا وَ لا تَجِدُ لِسُنَّتِنا تَحْوِیلاً: و نزدیک بود [مشرکان‌] تو را از این سرزمین حرکت دهند تا از آن بیرونت کنند و در آن صورت پس از تو جز مدتى اندک درنگ نمى‌کردند  و بعد از آن دچار عذاب خدا مى‌شدند.   مهلت نیافتن دشمنان جز مدتى اندک  شیوه‌اى است که همواره درباره  امت‌هاى‌  پیامبرانى که پیش از تو فرستادیم  جارى  بوده است و براى شیوه ما هیچ دگرگونى و تغییرى نخواهى یافت.»

بر اساس این دو آیه، یکی از سنت‌های همیشگی خدای متعال، هلاکت اقوامی بوده که پیامبران الهی را از سرزمین‌هایشان بیرون کرده‌اند. و اخراج مؤمنان از سرزمین‌هایشان، ستمی است که مطابق سنت‌های الهی، عقوبت قریب‌الوقوع ستمگران را به دنبال دارد.

جنون کودک کشی؛ گرسنگی «ظلم» و بیدادگری

اکنون اسرائیل با همدستی آمریکا تمام توان خود را به کار گرفته اند تا ملت فلسطین را از بیخ و بن نابود و از نقشه منطقه حذف کنند . تمامی قوانین بین الملل را زیر پا گذاشته  و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل  را وتو می کنند. چشمان خود را بر خیزش جهانی مردمی علیه نسل کشی و کودک کشی بسته اند و در حالی که آمریکا برای زنده ماندن اسرائیل به عنوان فرزند خوانده خود، میلیاردها دلار هزینه کرده و پیشرفته ترین جنگنده ها را برای کشتار سریع تر مردم برای اسرائیل ارسال می کند و هزاران موشک هزار تنی به اسرائیل هدیه می کند، تا از شّر نگهداری آنها در انبارهای خود نیز خلاص شود، اما در اقدامی تمسخر آمیز از طریق هوایی برای مردم گرسنه غزه از طریق هوا مواد غذایی ارسال می کند که بیشتر آنها یا در دریا فرود می آید،( و در یکی از موارد 5 نفر برای بیرون کشیدن مواد غذایی در دریا غرق شدند) یا در مرز غزه و یا در سرزمین های اشغالی  فرود می آیند.

 

اینک به نظر می رسد که ماجرا به پایان راه رسیده است. اسرائیل که خود را تا گردن درون باتلاق می بیند، به هر ریسمانی چنگ می زند تا خود را از درون این مهلکه نجات دهد. پس از تخریب و بمباران بیمارستان ها و مناطقی که امن اعلام می کنند، شیوه یزیدیان را در پیش گرفت و بستن گذرگاه ها برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارویی و سیاست گرسنگی و تشنگی را در پیش گرفت؛ اما وقتی که بعد از گذشت 6 ماه و به شهادت رساندن بیش از 33 هزار نفر و مجروح شدن بیش از 70 هزار نفر از مردم مقاوم غزه به خواسته های خود نرسیدند، سیاست فرا فکنی را در دستور کار خود قرار دادند که حمله به ساختمان کنسولگری و در ادامه حمله کور به شهرهای راسک و چابهار را در دستور کار خود قرار دادند تا بلکه از فشار روانی و نظامی بر خود بکاهند اما به نظر می رسد براساس شواهد و قرائن و براساس نص صریح قرآن   عاقبت «ظلم» و بیدادگری و همکاری با ظالمان واضح است:

  عذاب آخروی این ظالمان؛ بعد از  پایان  طوفان الاقصی و نابودی آنان بر روی کره زمین؛ در قیامت به شدید ترین عذاب ها نمایان خواهد شد.    

    در آيه 29 سوره «كهف» در شديدترين تهديدات مى فرمايد: «اِنّا اَعْتَدْنَا لِلظّالِمِينَ نَاراً اَحَاطَ بِهِمْ سُرادِقُهَا و اِنْ يَسْتَغِيثُوا يُغاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَ سَاءَتْ مُرْتَفِقاً»؛ (ما براى ستمگران آتش آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى براى آنها مى آورند همچون فلز گداخته كه صورتها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!). در تعبير كوبنده ديگرى در آيه 15 سوره «جنّ» مى خوانيم: «وَ اَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً»؛ (اما ظالمان، هيزمِ آتشِ دوزخند!).

غزه، پایان مسیر است و صهیونیست ها آخرین مسافران این شهر؛ مسافرین سرزمین های اشغالی! ایستگاه پایانی می باشد!! غزه را ترک کرده و به جایگاه ابدی خود در جهنم وارد شوید!!!

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات
آخرین اخبار