رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت:

سنجش سلامت بیش‌از ۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در ایلام

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت: فرآیند سنجش سلامت نوآموران بدو ورود به دبستان از آبان ماه آغاز شده و تاکنون بیش از ۸ هزار نفر سنجش شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۰۳
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
سنجش سلامت بیش‌از ۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در ایلام

به گزارش خبرگزاری بسیج، نسرین مهدی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام،  گفت: فرآیند سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ از آبان ماه آغاز شده و تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از نوآموزان سنجش شده‌اند.

وی افزود: با این وجود، نزدیک به ۲ هزار نفر از واجدان شرایط ورود به کلاس اول در سال تحصیلی آینده هنوز اقدام به نوبت گیری برای سنجش نکرده‌اند که اولیا این نوآموزان اگر سلامت فرزندان خود را سنجش نکنند، امکان ثبت نام آن ها برای پایه اول ابتدایی را نخواهند داشت.

رئیس‌ اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام تصریح کرد: به همین منظور سامانه نوبت دهی به جاماندگان سنجش سلامت نوآموزان از ابتدای فروردین ماه آماده نوبت دهی به این نوآموزان است که پس از اخذ نوبت در سامانه، فرآیند سنجش از ۱۴ فروردین در مراکز جامع سنجش، آمادگی پذیرش و غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان شروع خواهد شد.

مهدی زاده تاکید کرد: شرط اصلی برای ثبت‌نام در پایه اول دبستان، شرکت در طرح سنجش سلامت جسمانی است و در این طرح سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارزیابی و در صورت بروز هرگونه مشکل به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در پایان با بیان اینکه آخرین زمان فعالیت مراکز سنجش سلامت نوآموزان ۱۵ اردیبهشت است، خاطرنشان کرد: بیشترین عدم مراجعه به مراکز مربوط به شهرستان ایلام است که باید تا قبل از زمان اتمام کار مراکز سنجش، اولیا نوآموزان اقدام به نوبت گیری کنند.

 در استان ایلام ۱۵ مرکز جامع سنجش، آمادگی پذیرش و غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان وجود دارد که آماده ارائه خدمات به نوآموزان و اولیا آنان هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار