راهیان نور؛ احیا‎کننده گفتمان انقلاب اسلامی

اردوی راهیان نور ضروری است زیرا احیا کننده فرهنگ شهادت و مقاومت یا به طور کلی گفتمان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۸۲
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج؛ هر فکر و هر مکتبی برای آنکه بتواند استمرار داشته باشد نیاز بــه توجه بــه آرمان هایش و ترویج و زنده نگه داشتن آنها دارد، قطعاً شهادت در گفتمان انقلاب و اسلام به عنوان یکی از آرمان های اساسی و مهم مطرح است، لذا باید شهادت بــه عنوان عامل دعوت کننده و عنصر بقای انقلاب و اسلام معرفی شود. اردوی راهیان نور ضروری است زیرا احیا کننده فرهنگ شهادت و مقاومت یا به طور کلی گفتمان انقلاب اسلامی است. وقتی دشمن سیل عطیم مردم را به سمت مناطق عملیاتی ببینید در دل آن دلهره ایجاد می‌شود و میفهمدی درگیر شدن با چنین مردمی اشتباهی بزرگ است، در واقع راهیان نور نوعی رژه جنگی می‎باشد که مایه‌ی قدرت‌نمایی نظام اسلامی در برابر جهان سلطه است بنابراین راهیان نور به نوعی حافظ امنیت داخلی و منطقه‎ای است زیرا وقتی دشمنان داخلی و خارجی مردم را با این روحیه شهادت‌طلبانه ببیند قطعاً دشمن، دشمنی خود را تغییر می‎دهد علاوه بر آن راهیان نور نوعی سر دادن شعار مظلومیت است و مظلومیت مردم ایران را تنها در مناطق عملیاتی راهیان نور می‎توان به خوبی نشان داد.

 

نباید در شناخت شهدا به نسل جوان کوتاهی کنیم

ایمان ممبینی اظهار داشت: نباید در شناخت سیره و از جان گذشتگی شهدا به نسل جوان و نوجوان کوتاهی کرد، باید تلاش کرد تا آنان را در راه و مسیر شهدا قرار دهیم. 

وی یاداور شد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، با مطالعه وصیت‌نامه آنان متوجه می‌شویم که اصلاً چرا جنگیدند و به شهادت رسیدند. 

وی اظهار داشت: به نظرم کوتاهی در زمینه انتشار فرهنگ شهدا به جوانان و نوجوانان این مرز و بوم خیانت است. 

مسئول اردوی راهیان نور استان خوزستان گفت: نزدیک به ۱۳۲ هزار نفر زائر به مناطق جنوب کشور اعزام داشتیم که این آمار در حال افزایش است. 

وی گفت: اردوی راهیان نور بهترین الگو برای نسل جوان و نوجوان است که می‌تواند آینده آنان را به بهترین نحو رقم بزند.

وی در ادامه سخنانش در سوالی مبنی بر اینکه آیا در طول برگزاری اردوی راهیان نور برنامه‌های فرهنگی هم داشتید، افزود: بله؛ برنامه‌های فرهنگی بسیاری داشتیم که برای زائران بسیار جالب بود. 

مسئول اردوی راهیان نور استان خوزستان گفت: از سخنرانان بسیاری در اردوی راهیان نور دعوت کردیم؛ آنان دوران دفاع مقدس را برای زائران تبیین کردند. 

وی اعلام کرد: بسته‌های ویژه فرهنگی خوبی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کردیم که در اردوی راهیان نور بین آنان تقسیم کردیم. 

مسئول اردوی راهیان نور استان خوزستان گفت: تمام آئین‌های دانش‌آموزی در اردوی راهیان نور همراه با بدرقه بود مانند دوران جبهه و جنگ.

ممبینی ادامه داد: اکثر خانواده دانش‌آموزان هم در اردوی راهیان نور حضور داشتند که به نظرم این یک نقطه قوت است. 

 

اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی و معنوی برای زائران راهیان نور

عبدالهادی سبحانی‌خواه گفت: زائران در یادمان‌های اروندکنار، شهید تندگویان، شهیدباهنر، شلمچه، هویزه، علقمه، نهرالخین، دهلاویه و یادمان شهدای رمضان و اردوگاه کارون مستقر شدند و از این یادمان‌ها به ترتیب دیدن کردند. 

وی اظهارداشت: ۳۱هزار و ۱۷۳ نفر دانش‎آموز، دانشجو، محلات و اقشار از کل یادمان‌ها بازدید کردند که دیدن آن‌ها برایشان بسیار جالب بود. 

سبحانی‌خواه یادآور شد: اجرای نمایش رزمی از مهمترین خواسته زائران بود که برای خود ما خیلی عجیب بود از اینکه دیدن نمایش رزمی برایشان چقدر جالب است. 

مسئول اردوی راهیان نور بوشهر در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه از استان بوشهر چه تعداد خادم در اردوی راهیان نور شرکت داشتند، افزود: در طول سال حداقل ۱۰۰ خواهر و ۵۰ برادر خادم الشهدا در اردوی راهیان نور شرکت کردند. 

وی گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی بسیاری برای زائران در اردوی راهیان نور پیش‌بینی شده است که در صدد هستیم با استحکام بخشی به آنان زمینه‌های استمرار آن‌ها را بیشتر کنیم. 

مسئول اردوی راهیان نور بوشهر، با اشاره به اینکه زائران استان بوشهر استقبال خوبی از اردوی راهیان نور داشتند، گفت: دلیل این اقبال خوب روایت خوب راویان از دوران دفاع مقدس بود. 

وی افزود: گروه سرود، اجرای نمایش خوب و شایسته، خواندن دلنوشته، اهدای جوایز و برگزاری جشن تولد از دیگر برنامه‌های جانبی اردوی راهیان نور بود. 

مسئول اردوی راهیان نور بوشهر در سوالی مبنی بر اینکه آیا برای سال تحویل برنامه‌ای هم خواهید داشت، افزود:، چون ماه مبارک رمضان است هر شخصی که بیاید ما آماده پذیرایی در افطار هستیم. 

وی یادآور شد: ۲هزار زائر با خودرو شخصی از ۱۲ تا ۲۱ اسفند از بوشهر عازم مناطق عملیاتی شدند. 

 

سرزمین نور؛ سرزمین بصیرت و رشادت‎ها

عبدالرضا حاجتی اظهار داشت: نمایش‌های رزمی – بصیرتی برای جوانان و نوجوانان اثربخش است از اینکه آنان در موقعیت شهدا قرار گرفته و حس شهدایی می‌گیرند. 

وی افزود: سرزمینی که رزمندگان و شهدا در آن قدم گذاشتند خلاصه عشق، شهادت، ایثارگری و معرفت و قطعه‌ای از بهشتی هستند که یادگاران دوران جنگ در گوشه گوشه آن آرمیده‌اند. 

وی یادآور شد: سرزمین نور، سرزمین بصیرت‌ها و رشادت و مقاومت‌هایی است که با تمام زیبایی‌ها و خاک‌های سرخش بوی رشادت و عطر دلنواز شهادت را می‌دهند که هر فردی به آن‌ها سفر می‌کند حال و هوای دیگر پیدا می‌کند. 

مسئول اردوی راهیان نور خراسان شمالی اظهارداشت: نسل جدید دوران دفاع مقدس را به چشم سر ندیده و لمس نکرده است از شهادت و ایثار طلبی جوانان آن دوره چیزی نمی‌داند، ولی می‌شود کاری کرد که آن‌ها با حضور در سرزمین عشق و شهادت و ایثار، چشم دل عظمت و بزرگواری‌های شهدا را حس کرده و پرچم‌داری کرده و ادامه‌دهنده راهشان باشند تا پایه و اساس انقلاب‌مان محکم شود. 

وی با بیان اینکه زیارت ارزش مهم تربیتی دارد و دامنه این زیارت نیز شهدا را نیز در برخواهد داشت خاطر نشان کرد: آنچه که با شهدا در ارتباط است از قداست برخوردار است از آن رزمنده‌ای که در راه خدا به جهاد برخاسته است تا آن سرزمینی که رزمنده و مجاهد فی‌سبیل‌الله در آنجا به جهاد پرداخته و شهید شده است همه از قداست خاصی برخوردار است. 

 

جوانان قلباً علاقمند اردوی راهیان نور هستند

نادر شهرکی درباره اعزام زائران به اردوی راهیان نور گفت: امسال زائران راهیان نور از استان سیستان و بلوچستان از یادمان‌های هویزه، دهلاویه، نهر خین، شلمچه، اروند بازدید کردند و در اردوگاه‌های حبیب‌الهی و شهید میرحسینی نیز مستقر بودند.

وی با اشاره به شرکت ۹هزار و ۲۴۶ نفر در اردوی راهیان نور از این استان افزود: حدود هزار و ۷۱۲ دانش آموز و ۲هزار و ۴۱۹ نفر دانشجو و ۲هزار و ۴۷ نفر از محلات، ۲هزار و ۵۰۲ نفر اقشار مختلف، ۵۶۶ خودروی شخصی و بیش از ۱۰۰ نفر خادم‌الشهدا به سرزمین نور اعزام داشتیم.

شهرکی درباره برگزاری رزمایش‌های شبانه و بصیرتی عنوان کرد: با توجه به نظرسنجی‌هایی که پس از پایان سفر از زائران انجام شد وضعیت نمایشگاه و رزم شبانه بسیار تاثیرگذار اعلام شد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی داخل اردوگاه همراه با پذیرایی، گردهمایی، سخنرانی، نمازجماعت اهل شیعه و سنت، پخش کلیپ، دعا، بدرقه، نذر گوسفند، سخنرانی راویان و روحانیون، توجیه برنامه‌ها و... بود.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور استان سیستان و بلوچستان درباره علاقمندی جوانان برای شرکت در اردوی راهیان نور گفت: جوانان قلباً علاقمند هستند که به اردوی راهیان نور بروند و برای شرکت در این برنامه معنوی جذب خدایی هستند البته باید در این مسئله امکانات بیشتری در اختیارمان قرار بگیرد که باقی جوانان که دوستدار حضور در این سفر معنوی هستند شرایطشان مهیا شود.

وی درباره وضعیت برگزاری راهیان نور امسال نسبت به سال گذشته گفت: امسال برنامه‌ها و اقدامات و امکانات برگزاری اردوی راهیان نور خصوصاٌ در بحث نمایشگاه و رزم شبانه پرشورتر و قوی‌تر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات