حجت‌الاسلام رضایی:

نماز برترین و کاملترین عبادتها است

زنجان_ حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه نماز رمز ارتباط با خداوند است گفت: بزرگترین و کاملترین عبادت در اسلام نماز است و ویترین عبادتها بوده زیرا همه شئونات زندگی انسان را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۹۹
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

نماز برترین و کاملترین عبادتها است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت الاسلام مهدی رضایی در همایش نماز که در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان نعمت و فرصتی بی بدیل است که خداوند برای انسان‌ها قرار داده است و با هیچ کدام از ماه‌های سال نمی‌توان مقایسه کرد.

وی افزود: ماه رمضان بهترین ماه و فرصت مناسب برای طلب مغفرت و دوری از گناهان می‌باشد است و این ماه ظرفیت‌های زیادی دارد که انسان‌ها باید از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اهمیت نماز بیان کرد: بزرگترین و کاملترین عبادت در اسلام نماز است و ویترین عبادت‌ها بوده، زیرا همه شئونات زندگی انسان را در بر می‌گیرد.

وی گفت: آن چیزی که انسان را از حیوانات دور می‌کند عقل و تعقل انسان است و تفاوت انسان در حوزه عمل با حیوانات در عبادت آگاهانه و با اختیار انسان است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه اگر نماز اصلاح شود؛ شخص و جامعه نیز اصلاح می‌شود گفت: در نماز با دو مشکل ناقص بودن و اهمیت ندادن به نماز مواجه هستیم و تا این دو مشکل حل نشود هیچ چیزی درست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جوهره و روح نماز یاد کردن خداوند متعال است گفت: در بیشتر موارد نماز‌های ما مورد غفلت واقع می‌شود که باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: نماز باید اثر تربیتی و باز دارنده داشته باشد که مهمترین آن دوری از فحشا و بدی‌ها است و اگر نماز انسان پذیرفته شود بقیه اعمال او نیز پذیرفته خواهد شد.

وی گفت: برای اصلاح دید و نگرش به نماز باید چندین کار انجام شود که انسان‌ها درک کنند زیباترین عبادت نماز است که باعث نزدیکی به خداوند می‌شود؛ تغییر نگرش و نگاه به نماز، تقویت معاد باوری، توجه به اسرار و معانی نماز و توجه به آثار و برکات نماز از جمله موارد است.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار