۲۵ درصد گوشت لرستان توسط عشایر تولید می‌شود

معاون مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۲۵ درصد گوشت لرستان توسط عشایر تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۵۷۵۴
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ابراهیم جاپلقی صبح امروز در جلسه شورای عشایری که در فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: ۲۵ درصد گوشت لرستان توسط عشایر تولید می‌شود، کمتر از پنج درصد جمعیت لرستان عشایر هستند.

وی اظهار داشت: شورای عشایری با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه عشایری تشکیل می‌شود، دولت همواره از خدمات دولت بهره‌مند شده‌اند، جامعه عشایری از سرمایه‌های کشور هستند که تولید اقتصادی دارند.

معاون مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ارائه خدمات به عشایر باعث افزایش بهره‌وری تولیدات عشایری می‌شود، احداث کانال‌های کشاورزی، تامین نهاده‌های دامی، رسیدگی به بهداشت محیط در جامعه عشایری ضروری است.

جاپلقی با اشاره به اینکه فرهنگ عشایر فرهنگ اصیل ایرانی است افزود: ترویج جوانی جمعیت در جامعه عشایری ضروری است و شبکه بهداشت و درمان در این راستا باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: عشایر یکی از نگهبانان منابع طبیعی است، و منابع طبیعی باید در صدور پروانه‌های چرا با عشایر تعامل و همکاری داشته باشند.

معاون مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: تقویم کوچ باید توسط سایر استانها رعایت شود که رایزنی‌ها با استان‌های همجوار انجام شده است،کوچ بهاره زود هنگام برای شهرستان‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باید در این راستا برنامه ریزی شود.

رئیس امور عشایر شهرستان بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای ۷۰۰ خانوار عشایری است.

نوراله مصطفی نژاد افرود: عشایر شهرستان بروجرد ۱۵۰ هزار راس دام سبک دارند که ۵۰ درصد گوشت و ۳۵ درصد صنایع دستی شهرستان بروجرد را تامین می‌کنند.

ارسال نظرات