خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری عنوان کرد

عدم توجه مراکز فرهنگی به فضاسازی مناسب ایام ماه رمضان/ لزوم خودسازی برای بهره‌گیری از عظمت ماه رمضان

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: ایام ماه رمضان باید ایام جشن و سرور مسلمانان باشد در حالی که فضاسازی مناسبی برای این ایام صورت نمی‌گیرد و این ضعف بزرگی در مراکز فرهنگی است‌.
کد خبر: ۹۵۸۵۵۷۲
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

عدم توجه مراکز فرهنگی به فضاسازی مناسب ایام ماه رمضان/ لزوم خودسازی برای بهره‌گیری از عظمت ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در مراسم جزءخوانی قرآن کریم سپاه انصار الحسین (ع) همدان اظهار کرد: ایام ماه مبارک رمضان باید ایام جشن و سرور مسلمانان باشد در حالی که این طور نیست و فضاسازی تبلیغی مناسبی صورت نمی‌گیرد که این خود ضعف بزرگی در مراکز فرهنگی است‌.

وی گفت: رمضان یکی از اسماء حضرت باری تعالی است و تنها ماهی است که نام آن در قرآن کریم ذکر شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان عنوان کرد: حفظ حرمت و عظمت ماه مبارک رمضان مورد تاکید حضرات معصومین (ع) است؛ ما باید با خودسازی توانایی بهره‌گیری از عظمت ماه رمضان را در خود افزایش دهیم.

وی با اشاره به خطبه شعبانیه گفت: پیامبر اکرم(ص) در این خطبه از واژه «ایها الناس» استفاده می‌کند، یعنی همه مردم به ضیافت الهی دعوت شده‌اند و امام سجاد(ع) در دعای وداع ماه مبارک رمضان می‌فرمایند «السلام علیک یا عید اولیاءالله» و اولیا خداوند را مخاطب قرار می‌دهد، چراکه فقط این افراد از ماه رمضان بهره کافی را برده‌اند.

نجاری در بخش دیگر از سخنان خود به جریان کربلا اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) وقتی از اسب به زمین افتاد اینگونه سپاهیان دشمن را نفرین کرد که «خداوند توفیق روزه گرفتن و درک فطر را به شما ندهد» در نتیجه روزه گرفتن توفیق می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌های معرفتی اهل سلوک در این ماه بسیار قابل توجه است که از جمله آنها امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی هستند که به مراتبی رسیده‌اند و ما باید برای رشد و تعالی خود از آنان درس بگیریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان افزود: توبه برای ورود به ماه رمضان در شیوه سلوک امام خمینی(ره) جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری که ایشان ماه رجب و شعبان را ماه طهارت و مقدمه‌ای برای ورود به ماه رمضان می‌دانستند.

وی گفت: امام خمینی(ره) تمام دیدارهای عمومی خود را در این ماه تعطیل می‌کردند و به عبادت می‌‌پرداختند و در وعده افطار و سحر به حداقل غذا اکتفا می‌کردند.

نجاری به شیوه‌های سلوک عارف بزرگ علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: وی در شب‌های ماه رمضان نمی‌خوابیدند و به عبادت و کار علمی و قرآنی مشغول بودند؛ بسیار به خواندن دعای سحر سفارش و در مجالس روضه شرکت می‌کردند، افطار ایشان هم با بوسه بر ضریح مطهر حضرت معصومه(س) انجام می‌شد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب ماه رمضان را قطعه‌ای از بهشت می‌دانند و می‌فرمایند «برخی از افراد به واسطه این ماه  عمر خود را بهشتی می‌کنند».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان استفاده از دهه سوم ماه رمضان را افزایش کمالات معنوی موثر دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) در دهه سوم ماه رمضان رختخواب خود را جمع می‌کردند و به عبادت و اطاعت حق می‌پرداختند.

وی در پایان با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: زمانی به عظمت این حضور پی خواهیم برد که بدانیم مردم در چه شرایطی در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند؛ به گفته سردار سلامی قبل از انتخابات مدام از جانب آمریکا تهدید می‌شدیم ولی بعد از حضور مردم در انتخابات، رفتار آمریکا ملتمسانه و از روی عجز شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار