آغاز بسیج سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

مانور مشترک بسیج سلامت نوروزی با هدف نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۴۱۴
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مانور مشترک بسیج سلامت نوروزی با هدف نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با حضور بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای و با مشارکت قوه قضائیه، اداره صمت، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، شهرداری و پلیس اماکن عمومی در زاهدان برگزار شد.

حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام  تعطیلات نوروز بمنظور ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه، نظارت های بازرسین سلامت محیط و کار بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تشدید یافته است.

غزنوی نظارت فعال را یکی از اصلی ترین فعالیتهای سلامت محیط  عنوان کرد و افزود: بسیج سلامت نوروزی از 15 اسفندماه آغاز گردیده و تا 25 فروردین ماه 1403 ادامه دارد و بیش از 127 تیم سلامت محیط و کار هر روز بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، رستوران ها و اماکن بین راهی نظارت فعال خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همشریان عزیز و مسافران گرامی در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی می توانند بصورت شبانه روزی با شماره تلفن 190سامانه ارتباطات مردمی وزرات بهداشت ارتباط برقرار نمایند.

ابوالفضل احمدزاده، دادیار حقوق عامه دادسرای مرکز استان نیز از حمایت دستگاه  قضایی از بازرسان بهداشت محیط در اجرای فعایت های نظارتی، گفت: امسال  برای واحدهای صنفی متخلف که در چندین نوبت موازین بهداشتی را نقض کردند پرونده  کیفری صادر شده است و امید است در سال جدید با مشارکت فعال تیم های نظارتی صیانت از سلامت مردم تداوم داشته باشد.

وی افزود: برگزاری کمیته صیانت از حقوق عامه با حضور دستگاههای مرتبط و پیگیری مصوبات در دانشگاه علوم پزشکی گامی موثر در احقاق حقوق عامه مردم  و ارتقاء سلامت جامعه است.

دادیار حقوق عامه دادسرای مرکز استان گفت: خوشبختانه با مدخلات تیم های نظارتی، استان سیستان و بلوچستان موفق به دریافت رتبه کشوری صیانت از مواد غذایی  و صیانت  از سلامت مردم گردیده است.

گفتنی است بسیج سلامت نوروزی با هدف نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با مشارکت دستگاههای ذیربط از 15 اسفندماه آغاز گردیده و تا 25 فروردین ماه 1403 ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار