همزمان با سراسر کشور؛

جشن ملی توانمندسازی ۱۹۲۶ مددجو در اردبیل برگزار شد

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور جشن ملی توانمندسازی یک‌هزار و ۹۲۶ مددجوی کمیته امداد استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۳۴
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

جشن ملی توانمندسازی ۱۹۲۶ مددجو در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل در این مراسم که پیش از ظهر یکشنبه به صورت وبینار در استانداری اردبیل برگزار شد، علیرضا حسین‌نژاد به رویکرد کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر رویکرد توانمندسازی مددجویان و خروج از نگاه صرف معیشتی فضایی را فراهم کرده تا اشتغال در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با همکاری بانک‌های عامل به عنوان یاوران کمیته امداد در حوزه اشتغال و کارآفرینی، سعی بر این است تا از منابع مختلف تسهیلات کم‌بهره برای مددجویان پرداخت شود تا به صورت خوداشتغالی و یا راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی بتوانند فرصت شغلی برای خود ایجاد کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل استعدادسنجی، تأمین مالی، برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال و خدمات پشتیبانی را از رویکردهای کمیته امداد در بحث اشتغال و کارآفرینی اعلام کرد و افزود: با تعامل خوب بانک‌های عامل و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین فنی و حرفه‌ای سعی بر این است تا مهارت‌آموزی مددجویان در مشاغل خدماتی، صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا برای افراد توانمند و مددجویان با مهارت اشتغال زنجیره فقر را قطع کرده و فضای خودباوری را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۰۰ هزار نفر توانمندسازی شده جشن ملی مددجویان در سراسر کشور، سهم استان اردبیل در حدود ۲ هزار نفر است که کمیته امداد موفق شده برای این خانواده‌ها درآمد پایدار ایجاد کند.

حسین‌نژاد بیان کرد: از ۷۸۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد در قالب تبصره‌های حمایتی دولت در بحث اشتغال، برای سه هزار و ۷۰۰ طرح تاکنون ۴۳۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و همچنان این پرداختی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۴۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان بوده که از خدمات متنوع بهره‌مند هستند.

حسین‌نژاد تصریح کرد: برخی از این مددجویان به دلیل بیماری و یا سالمند بودن امکان ایجاد فرصت اشتغال و توانمندسازی برای آنها وجود ندارد که با پرداخت مستمری و سایر خدمات از آنها حمایت می‌شود اما مابقی مددجویان ما بر اساس استعدادسنجی و توانمندسنجی در زنجیره مهارت‌آموزی و اشتغال قرار می‌گیرند تا فرصت اشتغال برای آنها به شکل آبرومند و شایسته مهیا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اهتمام ویژه کمیته امداد استان اردبیل را در این حوزه یادآور شد و گفت: سعی ما بر این است تا با این توانمندسازی‌ها مددجویان از چرخه دریافت مستمری خارج شده ولی همچنان سایر خدمات به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این مراسم رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته امداد سخنرانی کرده و جشن توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد به صورت ملی و ۲ هزار مددجو نیز در استان اردبیل با حضور مدیران بانک‌های عامل و اجرایی استان برگزار شد.

ارسال نظرات