فرمانده انتظامی اردبیل:

اردبیل در نزاع و درگیری جایگاه ۱۶ کشور را دارد

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در فراوانی نزاع و درگیری جایگاه ۱۶ کشوری را دارد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۲۹
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل سردار جواد تقوی عصر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: برخلاف ادعاها در استان اردبیل با کاهش سه درصدی نزاع و درگیری روبه‌رو هستیم و به هیچ عنوان آمارهای ارائه شده در رتبه نخست این استان در نزاع و درگیری صحت ندارد.

وی به کاهش سرقت خرد در استان اشاره کرد و گفت: عمده سرقت‌ها در استان اردبیل در بخش مغازه، منزل و خودرو است که در سرقت مغازه ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل به کاهش ۲۰ درصدی سرقت از منازل و ۳۰ درصدی سرقت از خودرو اشاره کرد و افزود: سرقت خرد قاپ‌زنی نیز ۵۰ درصد در این استان کاهش یافته است.

تقوی با توصیه به مردم در مراقبت از خودروی خود به ویژه رها نکردن در هنگام روشن بودن موتور خودرو خاطرنشان کرد: هشت درصد سرقت‌های خودرو در موقع سویچ روشن اتفاق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سرقت کشف نسبت به کشف در سال گذشته ۹۴ درصد و کشف نسبت به وقوع ۱۷ درصد افزایش یافته است.

تقوی با بیان اینکه هیچ‌گونه جرایم خشن در این استان رخ نداده و استان اردبیل جز استان‌های امن کشور است، بیان کرد: آنهایی که نزاع و درگیری را در این استان تبلیغ می‌کنند در صدد زیر سوال بردن جایگاه این استان هستند.

وی میزان کشفیات مواد مخدر را در ۱۱ ماهه امسال ۲.۵ تن بیان کرد و ادامه داد: ۱۳ درصد افزایش کشفیات را در این حوزه شاهد هستیم.

تقوی در مورد میزان کشفیات مشروبات الکلی یادآور شد: در حوزه مشروبات الکلی و آمار قتل از ارائه آمارهای استانی معذوریم.

وی به تصادفات جاده‌ای و تعداد جان‌باختگان نیز اشاره کرد و گفت: سه درصد حادثه جان‌باختگان را در تصادفات شاهد بودیم به طوری که هفت نفر از تعداد فوتی‌ها و ۱۹ نفر از تعداد مصدومان حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه امسال کاسته شده است.

تقوی تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۲۰۱ نفر در جاده‌ها و خیابان‌های داخل شهر فوت کردند در حالی که این رقم در ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۰۸ نفر بوده است.

وی به کاهش سه درصدی قتل در این استان اشاره کرد و افزود: در ۱۲ سال اخیر تمام پرونده‌های قتل در این استان کشف شده و مجرمان به مراجع قضائی معرفی شدند.

تقوی در مورد فراوانی قتل در این استان نیز خاطرنشان کرد: از ۳۱ استان وضعیت اردبیل بهتر است و ما کمترین وقوع قتل را در استان شاهد هستیم.

وی به چهارشنبه آخر سال و رعایت رفتارهای معقول و منطقی را یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم خانواده‌ها رفتارهای هیجانی و پرخطر فرزندان خود را کنترل کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل میزان کشفیات مواد محترقه را با رشد ۴۴ درصدی یادآور شد و بیان کرد: بخش عظیمی از این مواد مخدر از نوع پرخطر بوده که ضرورت دارد مراقبت بیشتر در این بخش مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار