خبرهای داغ:

زندگی نامه شهید مدافع حرم خرمشهری علی منیعات

به مناسبت نهمین سالگرد شهادت ، شهید مدافع حرم علی منیعات با نگاهی کوتاه زندگی نامه این شهید خرمشهری را بازخوانی می کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۶۰
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان خرمشهر؛ شهید مدافع حرم علی منیعات فرزند محمد است که در روز 27 خرداد ماه سال ۱۳۶۴ به عنوان پنجمین فرزند در خانواده ای پرجمعیت در خرمشهر دیده به جهان گشود که ۴ برادر و ۲ خواهر هستند.

 

سال ۱۳۸۶ ازدواج و زندگی ساده و بی‌آلایش خود را آغاز کرد. یک سال بعد خداوند دختری به آنها عطا کرد که نام او را زینب نهادند و زندگی مشترکشان حدود 9 سال به طول انجامید.

 

این جوان 29 ساله خرمشهری در نخستین روزهای صدور فتوای جهاد توسط مرجعیت عراق برای دفاع از حریم عتبات عالیات به صف برادران دینی خود در عراق پیوست.

 

وی در عراق به گردان‌های مقاومت موسوم به لواء ابوالفضل العباس(ع) پیوست و در میان هم‌رزمان به ابوالحسن الدراجی معروف بود.

 

این جوان خرمشهری در عملیات آزادسازی تکریت فرماندهی یکی از دسته‌های واکنش سریع و خط ‌شکن را بر عهده داشت و پیش از ظهر روز 20 اسفندماه سال 1393 در حین انجام عملیات پاک‌سازی شهر تکریب عراق بر اثر انفجار تله انفجاری کارگزاری شده توسط گروه‌ های تروریستی تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

در شامگاه 24 اسفندماه پیکر پاک شهید علی منیعات از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان به خوزستان منتقل شد و مورد استقبال گرم مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر قرار گرفت.

 

پیکر پاک و مطهر رزمنده دلیر شهید منیعات در روز 25 اسفند با حضور پرشور مردم خوزستان در خرمشهر تشییع شد و پس از آن در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

 

شهید جبار دریساوی، شهید علی منیعات، شهید محمدرضا عسکری‌فر و روحانی شهید صالح حسن‌زاده شهدای مدافع حرم خرمشهر هستند که نامشان تا ابد زنده و جاوید می‌ماند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار