کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت در لرستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۵۰۰ هزار اصله درخت مثمر، غیر مثمر و بومی در سطح استان تا پایان اسفند ماه کاشته شود.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۴۳
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

سرهنگ محمد محمودوند در گفتگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، ضمن تبریک روز درختکاری و با اشاره به طرح کاشت یک‌میلیارد درخت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب که درختان بومی و مثمر را در هر منطقه و اقلیم کشت کنیم، اظهار داشت: امروز مراسم مشترک و هماهنگ گرامیداشت روز درختکاری با مشارکت ستادکل نیرو‌های مسلح در کل کشور و به طبع در لرستان نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه به موضوع درخت و درختکاری در قرآن و روایات تاکید بسیار شده است، گفت: علت این تاکید این است که درخت و درختکاری منفعت فردی، اجتماعی و زیست محیطی دارد به ویژه امروزه که تخریب و اسیب به محیط زیست را بیشترشاهد هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: با توجه به تفاهم منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی کشور و ستاد کل به مناسبت پویش ملی کاشت نهال در کشور بنا است ۵۰۰ هزار اصله درخت مثمر، غیر مثمر و بومی در سطح استان تا پایان اسفند ماه کاشته شود که تا امروز ۷۰ هزار اصله نهال کاشته شده‌است.
وی با اشاره به اینکه امروز همه اقشار مختلف بسیج و سپاه مشغول کاشت درخت هستند، تصریح کرد: کاشت درخت باید فرهنگ‌سازی شود و نگهداری از محیط زیست را به آیندگان مان آموزش دهیم چرا که محیط زیست یک سرمایه برای ما و آیندگان است.  

محمودوند با بیان اینکه از طریق بسیج سازندگی لرستان، معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل، منابع طبیعی و معاونت باغداری جهادکشاورزی این امکان وجود دارد که نهال به صورت عمومی ارائه شود، افزود: بیش از دومیلیون نهال در استان موجود است که مردم می‌توانند با مراجعه، به صورت عمومی کشت نهال را انجام دهند و در این طرح سهیم باشند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار