راهیان نور؛ احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی

اردو‌های راهیان نور بااهمیت است زیرا احیاکننده فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و به‌طور کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۸۳۴۳۶
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج؛ اردو‌های راهیان نور بااهمیت است زیرا احیاکننده فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و به‌ طور کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی است. قطعاً شهادت در این گفتمان به عنوان یکی از آرمان‌های اساسی و مهم ما است، بنابراین شهادت می‌تواند دعوت کننده عموم مردم به بقای انقلاب اسلامی باشد. اردو‌های راهیان نور به ما نشان می‌دهد رشادت‌های شهدای ما سبب این امنیت کنونی است که خود جای شکر دارد، شهدا با جان‌فشانی امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی را بجا آورده‌اند و از آن پاسداری کردند.. با وجود ناامنی که دشمن در کشورای همسایه ایجاد کرده است راهیان نور می‌تواند نشان‌دهنده امنیت داخلی و منطقه‌ای کشورمان باشد درحالی که بدخواهان داخلی و یا خارجی مردم را دارای روحیه شهادت و ایثار ببیند قطعاً باعث می‌شود دشمن در دشمنی خود تجدید نظر کرده و دست خود را از کشور کوتاه کند بنابریان راهیان نور نه تنها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است بلکه عاملی برای دوری دشمن از سرزمینمان است.

نباید از اردوی راهیان نور غافل شویم

حجت‌الاسلام ابولقاسم علیزاده اظهار داشت: اگر نتوانیم نسل جوان و نوجوان را با مناطق جنگی و راهیان نور آشنا کنیم، بزرگترین اشتباه را کردیم، لازم است برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام شود تا آنان بدانند امنیت امروز را مدیون چه کسانی هستیم. 

وی یادآور شد: از فرصت‌ها نتوانستیم به طور کامل استفاده بهینه کنیم، فرصت سوزی در زمینه اجرای اردوی راهیان نور اشتباه است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه هنر نقش خوبی می‌تواند در حفظ مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشد، افزود: اگر توانستیم در جشنواره فیلم فجر، موسیقی و ... با محور شهدا و دفاع مقدس قدم برداریم می‌توانیم در این زمینه ادعا داشته باشیم. 

او یاد آور شد: ما آدم‌های خیلی خوبی داریم، اما دستمان در دست هم نیست، منظور از اینکه دستمان در دست هم نیست یعنی هنوز نتوانستیم بعد از پایان جنگ هشت سال دفاع مقدس معارف دفاع مقدس را به معنای واقعی به شهر‌ها منتقل کنیم و نتوانستیم فرهنگ واقعی آن را جا بیندازیم. 

حجت‌الاسلام ابولقاسم علیزاده یادآور شد: شهید باقی است و همیشه است، در حوزه اردوی راهیان نور باید به طور جدی عمل کنیم، هنوز نشنیده ام مسئول اردوی راهیان نور بزرگان هنر را در اردو دعوت کنند به نظرم این خود یک ضعف است. 
رفیعی یادآور شد: نسل جوان و نوجوان ما هنوز برخی از شهدا را نمی‌شناسند؛ به نظرم خود این موضوع یک ضعف است، فرهنگ دفاع مقدس به مثابه یک اقیانوس بیکران است که باید در این زمینه کار‌های خوبی انجام دهیم. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در کشور زنده باشد؛ نباید از اردوی راهیان نور غافل شد، گفت: برپایی اردوی راهیان نور اتفاقات خوبی را می‌تواند در جهت ترویج فرهنگ و ایثار شهادت رقم بزند. 

 

راهیان نور یادآور رشادت‌های شهدا

حمید استیلی با اشاره به اینکه هر چه داریم از شهداست، گفت: امنیت امروز کشورمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم و به همین دلیل اگر امروز آسایش داریم، همه اش به برکت شهداست.

وی ادامه داد: سفر‌های راهیان نور یکی از سفر‌های معنوی و خاطره‌انگیز است، در طول سال‌های گذشته به همراه گروه‌های ورزشی به این سرزمین پاک اعزام شدیم و توانستیم از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کنیم؛ این سفر‌ها خیلی خاطره‌انگیز بود و باعث شد که بیش از گذشته پی ببریم که شهدا مدیونیم و اگر آنان آن سختی‌ها را در جنگ با رژیم بعث عراق نمی‌کشیدند، مشخص نبود که چه بر سر خاک کشورمان می‌آمد. 

استیلی با بیان اینکه راهیان نور یادآور رشادت‌های شهداست، تاکید کرد: راهیان نور می‌تواند برای جوانان و نوجوانان موثر باشد چرا که نسل امروزی، دوران جنگ تحمیلی را به چشم ندیده‌اند و دقیق نمی‌دانند که چه بر سر رزمندگان آمده است و حضور در سرزمین نور باعث می‌شود که جوانان با سختی‌های شهدا آشناتر شوند و بدانند که امنیت فعلی کشورمان مرهون خون شهداست و باید ادامه دهنده مسیر این شهدا باشیم. 

مدیر سابق تیم ملی فوتبال کشور خاطر نشان کرد: هرگز نباید فراموش کنیم که شهدا از جانشان گذشتند تا کشورمان امنیت داشته باشد و باعث قطع دست متجاوزان از خاک کشورمان شدند و به همین دلیل هم مردم و هم مسئولان باید قدردان شهدا باشند و هر فردی در جایگاه خودش بتواند برای کشور مفید واقع شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان باید برنامه‌ریزی منسجم برای خدمت به مردم داشته باشند و با روحیه جهادی و انقلابی می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را هم مرتفع کرد. 

 

ایجاد انگیزه در زائران راهیان‌نور با جشنواره ملی‌ ره‌آورد سرزمین نور

عرفان کوچاری با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور اظهارداشت: تا زمانی که راوی خوبی در اردوی راهیان نور نداشته باشیم نمی‌توانیم روایتگری مناسبی از دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم و به همین دلیل، جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور یک انگیزه خوب برای مخاطبان و زائران راهیان نور برای خلق آثار ادبی و هنری با کیفیت و با محتواست.

داور بخش عکس جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور، بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب راهیان نور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این امر مستلزم این است که روایتگر خوبی در بازدید‌ها داشته باشیم. 

او در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه هنر چه نقشی می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و جوانان داشته باشد، افزود: هنر زبان گویا است؛ نمی‌توان نقش آن را نادیده گرفت. خیلی‌ها دوست ندارند با حرف و منطق پیش بروند. هنر به راحتی می‌تواند احساس انسان‌ها را درگیر کند. 

جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور با بیان اینکه جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور توانسته باعث ایجاد شوق و ذوق در میان هنرمندان برای خلق آثار ادبی و هنری با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور شود، اظهارداشت: بنده به عنوان عکاس؛ احساسم بر این است باید روایتگری خوبی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشته باشیم و در این شرایط، می توانیم پیام دفاع مقدس و راهیان نور را به خوبی به نسل امروزی منتقل کنیم. 

 

اهمیت انعکاس اخبار راهیان‌نور در رسانه‌ها

مسعود بصیری با اشاره به اینکه سفر‌های راهیان نور یکی از سفر‌های معنوی و اثرگذار در سطح کشور است، گفت: باید تلاش کرد که از نظر رسانه ای، پیام راهیان نور را به نسل جوان امروزی که تا به حالا تجربه سفر راهیان نور نداشته‌اند، منتقل کرد تا آنان هم علاقمند شوند و راهی سرزمین نور شوند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر در جنگ رسانه‌ای دشمن به سر می‌بریم و دشمن در تلاش است که باعث کاهش ارزش‌های دینی و اسلامی در کشورمان شوند و ذهن جوانان را به سایر مسائل مشغول کند و در این شرایط، سفر‌های راهیان نور که سرشار از معنویت شهداست می‌تواند عاملی برای بیمه کردن جوانان باشد.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه تهران بزرگ خاطر نشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با انعکاس به موقع اخبار و پیام‌های راهیان نور می‌توانند در علاقمند کردن نسل جوان امروزی به سفر‌های راهیان نور اثرگذار واقع شوند و نباید از حق گذشت، رسانه در جنگ فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد. 

بصیری افزود: دفاع مقدس گنجینه دفاع مقدس بود که راهیان نور یکی از فناوری‌های نوین در جهت استخراج گنج دفاع مقدس است و باید تلاش کرد که با غنی سازی این سفرها، باعث انتقال فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل جوان امروزی شد. 

وی با بیان این تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شویم به همان اندازه می‌توانیم تفکر جهادی و انقلابی را در کشور رشد دهیم و این فرهنگ می‌تواند باعث پیشرفت و ترقی کشورمان در همه زمینه‌ها شود و این همان تفکری است که دشمن از آن هراس دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار