رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل:

۸۵ هزار نفر در استان اردبیل رای دادند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه تا این لحظه ۸۵ هزار نفر از مردم استان رای داده‌اند، به شهروندان توصیه کرد در همان ساعات اولیه رای خود را در صندوق بیندازند و به ساعات پایانی موکول نکنند.
کد خبر: ۹۵۸۳۱۰۶
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

۸۵ هزار نفر در استان اردبیل رای دادند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رضا قاسمیان روز جمعه در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: این جشن سیاسی پر شور را به ملت بزرگ استان اردبیل تبریک عرض می‌کنم، شرایط نشان می‌دهد که مردم از آبروی استان حمایت خواهند کرد.

وی افزود: ۹۹ درصد شعب در حال اخذ رای هستند و یک درصد هم مربوط به جاهایی است که اینترنت گاها قطع و دوباره وصل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه ۸۵ هزار نفر از واجدین شرایط در استان اردبیل تا این لحظه رای داده‌اند، اظهار کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات افراد می‌توانند با مدارک هویتی گواهینامه، کارت پایان خدمت، کارت ملی و شناسنامه دارای کد ملی و گذرنامه رای بدهند

قاسمیان یادآورشد: کارت ملی گذشته قابل رای دادن نیست مگر اینکه شماره ملی افراد به راحتی استعلام شود.

معاون استاندار اردبیل همچنین به شهروندان توصیه کرد به همراه خانواده و فرزندان خود در پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا ضمن ارائه آموزش سیاسی به فرزندان زیر ۱۸ سال پیام دهند.

وی با بیان اینکه آمار مشارکت مردم در انتخابات به صورت لحظه به لحظه رصد و مقایسه می‌شود ، اظهار کر:د مردم استان اردبیل با توجه به پایه‌های تمدنی و فرهنگی بدون‌شک در همین ساعات اولیه با شرکت گسترده خود در انتخابات احساس مسولیت خود را نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم استان اردبیل همزمان با سراسر کشور برای انتخاب هفت نماینده خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای رفتند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین اعلام کرده که برای انتخاب هفت نماینده استان مجلس شورای اسلامی، ۱۶۸ نفر داوطلب و برای برگزیدن ۲ نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، سه داوطلب در حال رقابت هستند.

برای برگزاری این دو انتخابات همزمان، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف استان اردبیل پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه، هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر(بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵)، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار