خبرهای داغ:

کیانشهر اهواز در مسیر توسعه و پیشرفت

مدیر منطقه ۲ شهرداری اهواز گفت: با کارهای همراه اجرا در کیانشهر، این منطقه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۶۳
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رسول جامعی در حاشیه اولین نمایشگاه مدیریت شهری اهواز با نام روایت خدمت در جمع رسانه‌ها گفت: کیانشهر بر محور توسعه است، زیرا یکی از مناطق جدیدالاحداث است که به دلایل مختلف به ویژه اجرای فاضلاب به مرور عقب افتاده و خیابان‌های آن مملو از خاک شد و جدول و پیاده‌روی در آن وجود نداشت.

وی افزود: با تلاشی که انجام شده است از نظر سیستم فاضلاب در وضعیت خوبی قرار گرفته و مسیر پیشرفت را طی می‌کند و طرح‌های جدید در حال انجام است، در سال‌های اخیر برای جبران عقب‌افتادگی کیانشهر یک سری کار‌ها انجام شد که یکی از اساسی‌ترین آنها انتقال آب خام از رودخانه به کیانشهر است.

رسول جامعی ادامه داد: برای انتقال آب خام به کیانشهر یک قرارداد ۲۲ میلیارد تومانی منعقد شد و آب از انتهای مسیر دغاغله از طریق تلمبه‌خانه‌ای که در دهه ۸۰ ساخته شده بود به این محله منتقل می‌شود، در حاضر لوله اصلی آن روبه‌روی پدافند هوایی قرار دارد و با تکمیل آن مشکل آب خام رفع می‌شود، یکی از دلایل کمبود فضای سبز در کیانشهر نبود آب خام است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اهواز با بیان اینکه هنوز پارک‌های کیانشهر بدون نام هستند، اضافه کرد: درحال حاضر تنها در بلوار اصلی کیانشهر تا میدان بزرگ از آب خام استفاده می‌شود و باقی پارک‌ها و فضای سبز با استفاده از آب تسویه آبیاری می‌شوند و با توجه به فشار آن جوابگوی توسعه فضای سبز نیست، با انعقاد قرارداد انتقال آب خام پارک‌های قبلی تکمیل و ۴ پارک جدید برای ساخت در دستورکار قرار دارند.

توسعه فضای سبز در منطقه ۲ اهواز


وی با اشاره به پایان مطالعه‌های ساخت یادمان شهید بهنام محمدی در میدان منتسب به این شهید والامقام، گفت: توسعه فضای سبز در منطقه ۲ یکی از اولویت‌ها است از آنجایی که در مناطق کیانپارس و کیان‌آباد زمین کافی برای ساخت فضای سبز وجود ندارد، اما در کیانشهر به زمین با کاربری فضای سبز بسیار است که باید ساخته شوند و تقریباً ۹۲ میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۳ برای توسعه‌ی فضای سبز هزینه می‌شود.

رسول جامعی افزود: ما عملیات آسفالت را در خیابانی انجام می‌دهیم که بالای ۵۰ درصد ساخت‌وساز و سکونت داشته باشد، زیرا اگر این کار صورت گیرد حین ساخت‌وساز کل آسفالت از بین می‌رود، بر همین اساس و اینکه در خیابان خاکی کمی دارد، طی یک قرارداد ۱۲ میلیاردتومانی عملیات آسفالت به زودی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: ترمیم و روکش آسفالت مناطق و محلات قدیمی کیانشهر مانند؛ لاله، لادن، بسیجیان و شجاعت آسفالت شده است و در سال آینده مناطق باقی مانده آسفالت خواهند شد، علاوه بر آن عملیات اصلاح هندسی‌ها برای کاهش تصادف‌ها در حال انجام است.

جامعی می‌گوید: پارک جزیره که یکی از مکان‌های تفریحی اهواز بود و به علت پاره شدن یکی از کابل‌های پل آن مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، بازسازی و احیا شد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک آبنمای ۳۵۰ متری با یادمان‌های نوری و ۱۶۰۰ رز نورانی در المان شهدا مستقر خواهد شد و فضای سبز مناسب و مجموعه جدید بازی در این پارک قرار داده شده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اهواز اضافه کرد: با همکاری یکی از شرکت‌های التزام با ظرفیت ۳۵ نیروی مسلح و یگان امداد بعد از مدت‌ها در پارک ۴۰ هکتاری عاری از قلیانی و دست‌فروشان شده است، علاوه بر آن برنامه بازسازی نورپردازی آن تا شب عید به پایان خواهد رسید و در سال آینده به طور کامل بازسازی آن می‌شود همچنین تعمیرات پل طبیعت انجام و در سال آینده و تا عید فطر یک طرح خاص برای اولین بار در ایران روی پل طبیعت به اجرا در می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار