خبرهای داغ:

تاکید امام جمعه شاهرود به موضوع آب شاهرود در سفر ریاست جمهوری+ فیلم

شاهرود_امام جمعه شاهرود تاکید کرد: باید موضوع مهم آب شهرستان در مصوبات سفر باشد و اگر این نباشد بی عدالتی و جفا به شهرستان است.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۴۱
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

تاکید امام جمعه شاهرود به موضوع آب شاهرود در سفر ریاست جمهوری+ فیلمبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به سالروز ولادت امام زمان (عج) و اهمیت شب زنده داری در شب نیمه شعبان، اظهار کرد: مراقب باشیم غافل نباشیم از شب نیمه شعبان که شب توجه به مهدویت است و باید در کنار شادی غفلت نکنیم از این شادی معنوی.
امام جمعه شاهرود به فرمایشات رهبری انقلاب در مورد اصل انتخابات و مشارکت قوی اشاره و گفت: در بیانات رهبر انقلاب مسئله فلسطین نیز مورد توجه است و دوری از قرآن وضع را برای امت اسلام به اینجا رسانده که باید مورد دقت باشد.
وی به دو انتخاب مهم در جمعه آینده اشاره کرد و افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مهم است و دو صندوق داریم که باید در هر دو انتخابات شرکت کنیم.
امینی تصریح کرد: انتخاب خبرگان مهم است، چون برای سرنوشت کشور و آینده کشور مهم است و موضوع رهبری و نظارت بر رهبری است و مجلس شورای اسلامی نیز به فرموده امام راحل در راس امور و ریل گذاری کشور است و مهم است
وی به کاندیدا‌ها و طرفداران تاکید کرد مراقب باشند همدیگر را تضعیف و تخریب نکنند هر چند نقد و مطالبه اشکال ندارد و نباید چند قطبی کاذب ایجاد کرد و نباید کینه و عداوت باشد و با محبت باید کار کرد و با منطق تبلیغ کرد و از توهین و افترا پرهیز نمود.
امام جمعه شاهرود یکی از شاخص‌ها مهم نماینده مجلس را پرهیز از شهرستانی دیدن وظیفه نماینده عنوان کرد و گفت: اصل نمایندگی مجلس، سرنوشت کشور را تعیین کردن و قانون گذاری و نظارت بر قانون است و منافع مردم منافع ملی کشور باید توجه شود.
وی ادامه داد: نماینده برای انقلاب، دین و اسلام و ایران است و باید در سطح کلان کشور باشد.
امینی معیار‌های تشخیص نماینده اصلح را علاوه بر قانون گذاری و نظارت بر اجرای درست قانون از فرمایشات امامین انقلاب برشمرد و گفت: اهمیت دادن به اسلام و انقلاب و ایران و کارآمدی و توانمندی، شجاعت و شهامت، جهادی عمل کردن، بصیر و دارای برنامه و اهل توجه به عدالت نسبی و مبارزه با بی عدالتی در سطح کشور، حرکت در جهت آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی، اهل دوری از منافع شخصی و حزبی و گروهی و قبیله‌ای مردمی بودن، ساده زیست بودن، توجه به اقتصاد مقاومتی، اولویت داشتن مسائل فرهنگی از شاخص‌های نماینده اصلح است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با ابراز تأسف از عملکرد همه دولت‌ها و مجلس‌های گذشته در کم کردن بودجه فرهنگی کشور در کسر بودجه کشور، اظهار کرد: تا بودجه کشور کم بود، بودجه فرهنگی را کم می‌کردند که اگر به تناسب کم می‌شد اشکال نداشت، اما متاسفانه بودجه فرهنگی کم می‌شود و خجالت نکشیدند و توبه هم نکردند، اما نماینده‌ای تراز است که پیوست فرهنگی در کنار بودجه کشور داشته باشد و امانتدار، پاکدست و صادق و دلسوز به منافع شهرستان و استان و کشور باشد.
امام جمعه شاهرود در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از زحمات رئیس جمهور و سفر به استان، با تاکید بر موضوع آب شهرستان و توجه به این موضوع در مصوبات سفر، افزود: باید موضوع مهم آب شهرستان در مصوبات سفر باشد و اگر این نباشد بی عدالتی و جفا به شهرستان است و باید رئیس جمهور شک کنید به این پیشنهادات و محور‌های مصوباتی سفر و تجدید نظر نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار