خبرهای داغ:

احیای هنر گلیم‌بافی در ۱۳ روستای خراسان جنوبی

احیای هنر گلیم‌بافی در ۱۳ روستای خراسان جنوبی
زهرا سالاری از شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی کارآفرینی که راهبر برتر گلیم بافی است و موفق به آموزش تأمین تجهیزات و خرید تضمینی محصولات گلیم با بیش از ۱۳۰ عضو در شبکه گلیم بافی شده است.
کد خبر: ۹۵۸۱۰۱۱
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، زهرا سالاری از شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی کارآفرینی که راهبر برتر گلیم بافی است و موفق به آموزش تأمین تجهیزات و خرید تضمینی محصولات گلیم با بیش از ۱۳۰ عضو در شبکه گلیم بافی شده است.

این بانوی هنرمند که از سال ۱۳۸۴ تولید صنایع دستی را در رشته های مختلف سرمه دوزی و ترمه دوزی بود شروع کرده و در چند سال گذشته به احیای گلیم در شهرستان پرداخته و به عنوان کارآفرین برتر معرفی شده است.

سالاری گفت: با طرح و نقشه های جدید هنر گلیم بافی ترک را شهرستان سربیشه و روستاهای اطراف آنا حیا کردم و اکنون در ۱۳روستا زنان و مردان مشغول به گلیم بافی هستند.

این بانوی کارآفرین به روستاهای مختلف سفر می کند و با تجهیز کارگاه و تأمین مواد اولیه به صورت گروههای ۱۷ تا ۲۰ نفر آموزش ها و فن و فنون گلیم بافی را ارائه میکند در صورتی که کارآموزان مشتاق باشند برای آنها مواد اولیه را تأمین و محصول نهایی را از آن‌ها خریداری میکند.

سالاری بیش از ۳۰۰ نفر را با همکاری فنی و حرفه ای آموزش داده است که یک سوم این جمعیت مشغول به کار شدند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

اکنون ۱۳۰ نفر در روستاهای مختلف هستند که به صورت دست مزد برای این کارآفرین برتر گلیم می‌بافند و در نهایت دست مزد دریافت میکنند.

این کارآفرین تولیدات را در بازار و یا در نمایشگاه عرضه میکند و زمینه فروش آنها را فراهم میکند ضمن اینکه بسیاری از تولیدات او از طریق واسطه به کشورهای خلیج فارس نیز صادر شده است.

سالاری فروشگاه گلیم بافی در شهرستان سربیشه دارد که تولیدات زنان روستایی را در آن عرضه میکند و از این طریق به آنها در بازاریابی و فروش کمک میکند

این بانوی تولید کننده با حمایت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است و درصدد خرید دستگاهی است تا گلیم بافی سنتی را به صورت صنعتی در بازار تولید و عرضه کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار