کارشناس مسائل سیاسی:

انتخابات فرصتی برای شناسایی افراد مسئولیت‌پذیر است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی یک فرصت ارزشمند است تا افرادی که خود را در مواجهه با قانون، اسلام و مردم مسئول می‌دانند بشناسیم و معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۰۸۶۸
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، محمد رضوی، کارشناس مسائل سیاسی، امروز یک اسفند در نشست روشنگری که با حضور طلاب و اساتید حوزه‌ علمیه تکاب در این شهرستان برگزار شد، گفت: هر انتخابات اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و ... یک فرصت ارزشمند است تا افرادی که خودشان رادر مقابل قانون، اسلام و مردم مسئول می‌دانند بشناسیم و آنها را جهت انتخاب به اقشار مختلف مردم معرفی کنیم.

وی جهاد تبیین را در برهه کنونی بسیار ضروری دانست و ادامه داد: یکی از وجوه جهاد تبیین نیز می‌تواند تلاش برای شناختن و شناساندن نامزدهای اصلح باشد، چراکه ممکن است برخی چهره‌ها ناشناخته باشند ولی افرادی توانمند و متعهد باشند.

رضوی خاطرنشان کرد: برخی افراد شاید در بین مردم از شهرت آنچنانی برخوردار نباشند اما می‌دانیم که می‌توانند برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک شایان توجهی کنند، پس لازم است آنها را به دیگران معرفی کنیم و کمک کنیم که در معرض انتخاب قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و به طور کلی هر کسی که با آراء مردم به پست و مسئولیتی دست پیدا می‌کند از زمان آمدن تا رفتن بدون تردید نسبت به مردم، قانون اساسی، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مسئولیت دارد و باید تلاش کند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

این کارشناس سیاسی ضمن تاکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمایندگی جایگاه رفیع و شان مهمی محسوب می‌شود، ادامه داد: بنابراین کسی که برای به دست آوردن کرسی نمایندگی مجلسی نامزد می‌شود باید بداند و متوجه شود وارد چه صحنه خطیری شده است و باید در مقابل شهدا و ملت پاسخگو باشد.

رضوی خاطرنشان کرد: نظام‌های سیاسی مختلف به طور قطع از پست‌های حکومتی تفسیر و تلقی یکسان ندارند، اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی انتخابات گرچه یک عرصه برای مسابقه و رقابت است و این رقابت در جهت کسب قدرت سیاسی است ولی با اندیشه‌های غربی فاصله دارد و افراد انتخاب شده باید در پیشگاه خداوند، شهدا و ولی فقیه خود را مسئول بدانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار