خبرهای داغ:
داوودآبادی:

ایران در حوزه صنعت برق، جزو ۱۲ کشور برتر دنیا است

همدان- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه ایران در حوزه صنعت برق، جزو ۱۲ کشور برتر دنیا است، گفت: در حوزه تخصصی صنعت برق در سال ۱۳۵۷ در سطح کشور تنها ۷۰۰۰ مگاوات تولید برق داشتیم.
کد خبر: ۹۵۸۰۷۸۲
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجتبی داوودآبادی در آیین افتتاح پروژه بازسازی کامل پست برق واقع در بلوار ملت شهر ملایر که با حضور استاندار همدان و مدیران اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی در حوزه صنایع برق تولید نیروگاه و انتقال نیروی برق به صورت ۱۰۰ درصد مستقل شده‌ایم و هیچ وابستگی به خارج نداریم.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه صنعت برق، جزو ۱۲ کشور برتر دنیا است، افزود: در حوزه تخصصی صنعت برق در سال ۱۳۵۷ در سطح کشور تنها ۷ هزار مگاوات تولید برق داشتیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر در حال حاضر ۱۰۰ هزار  مگاوات نیروگاه در سطح کشور داریم و ظرفیت برق‌رسانی در سطح کشور ۱۴ برابر شده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری کشور و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با صنعت برق، برنامه راهیان پیشرفت در سطح منطقه به صورت گسترده در حال انجام است.

داوودآبادی با اشاره به اینکه ضریب بهره‌برداری در سطح استان همدان ۳۶ درصد است، افزود: در شهرستان ملایر وضعیت انرژی برق نسبت به سایر شهرستان‌های مشابه بسیار مطلوب است و ۱۶ ایستگاه برق رسانی در ملایر وجود دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های شبکه برق رسانی در ملایر قابل توجه است، ادامه داد: احداث دو پست برق یکی در شهرک صنعتی امام رضا(ع) و یک پست دیگر در شهرک صنعتی شوشاب در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه در حوزه صنعت برق تعطیلی معنا ندارد، خاطرنشان کرد: پروژه پست برق بلوار ملت بدون اعمال خاموشی با هدف ایجاد شبکه پایدار و مطمئن برای شهروندان احداث شده و ظرفیت این پست به دو برابر ارتقاء پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار