بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع انتخابات و انتظارات از کاندیدای انتخابات پیش رو

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه ای توصیه هایی به مردم، کاندیداها و هیئت های نظارتی و اجرایی انتخابات کرد.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۶۲
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، متن این بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات لیلة القدر نظام اسلامی است.
« مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای »

انتخابات؛ موثرترین راه برای اعمال خواسته ها و مطالبات عمومی، نماد مردم سالاری اسلامی، شاخص پویایی و مردمی بودن انقلاب اسلامی، ابزار قوت ، وسیله رشد و عزت ملی، عرصه ظهور وحدت، مایه قدرت و ابهت بین المللی، عَلَم نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئله ای عمومی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ به عنوان قاعده نظام، موثرترین نهاد قانونی کشور، عصاره فضائل ملت، تجلی حضور و اراده مردم در صحنه‌های گوناگون سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی و در یک کلام ویترین نظام اسلامی؛ از چنان جایگاه والایی برخوردار است که ضرورت دارد تمامی آرا آگاهانه، هوشمندانه و عقلایی بوده تا انتخاب اثرگذار، مجلسی اثرگذار را تشکیل دهد؛
بر همین اساس نکاتی حائز اهمیت است که بدان اشاره میکنیم؛
‌۱- ناظر به مردم : مردم به عنوان رکن اصلی حاکمیت و انتخابگر همه ارکان نظام اسلامی، وظایف خطیری نسبت به انتخابات دارند که مهمترین آنها شرکت و حضور حداکثری و آگاهانه و هم چنین انتخاب اصلح می باشد.
اعلام میداریم؛ اساسی ترین چالش استان برای انتخاباتِ مجلس شورای اسلامی، اکثریت آرای قومیتی_طایفه ای است تا نخبگانی_شایستگی! به طوریکه حجم عقب ماندگی ها و عدم توسعه استان گواه این واقعیت است و زنهار این نکته که وقتی نگاه انتخاب کنندگان قومیتی باشد، به تناسب آن عملکرد انتخاب شوندگان نیز قومیتی خواهد بود.
ضرورت دارد نسبت به رفتار و عملکرد خودمان در انتخاب کاندیدا نهایت دقت را به کار گیریم و از اجتماع ها، شب نشینی ها و مجلس گرفتن هایی که صرفا محفل وعده های بی اثر و غیرواقع است،اکیداً بپرهیزیم و مبتلا به تبلیغات قومیتی_طایفه ای نشویم.

‌۲- ناظر به کاندیدها : کرسی مجلس، جایگاهی حقوقی است که به واسطه انتخاب و اعتماد مردم حاصل میشود لذا بسیار ضرورت دارد تمامی امورات عملکردی و تبلیغاتی کاندیدها ممشای اسلامی داشته باشد؛ بر همین اساس استفاده از عقلانیت، اخلاق مداری، پرهیز از سیاه نمایی و تخریب و نیز وعده های توخالی و غیرواقع و ناممکن، القاب های نمایشی و اسراف در تبلیغات و مهمتر از همه تشریح شفاف سوابق و عملکردهای مسئولیتی خویش؛ در تمامی سخنرانی ها و برنامه های تبلیغاتی کاندیدها نهایت ارزشمندی و التزام است؛
متأسفانه آنچه از رفتار و عملکرد فعلی کاندیدای نمایندگی مجلس مشهود است اقدام منفور خرید رأی توسط پیمانکاران و حلقه های وابسته به کاندیداست که به صورت علنی پیشنهاد خرید رأی میدهند و حتی آرا را قیمت گذاری میکنند و با وعده های غیرواقع برخی به اصطلاح کدخداها را از طریق پیشنهاد مالی و توزیع اقلامی از جمله برنج و... به این روش مذموم آلوده می نمایند. این اعمال قبیح به دور از اصالت و‌ شرافت استان است و وظایف کمیته نظارتی بر انتخابات را مضاعف میکند و هشدار جدی بر اتمام این رذایل انتخاباتی است.

‌۳- ناظر به هیئت های نظارتی و اجرایی : با تلاش و نظارت شبانه روزی فضای انتخابات را فضایی سالم و واقعی برای تبلیغات و نیز متفاوت از پروپاگانداهای معمول دنیا، رقم بزنند. در امر نظارت، باید قانون و موازین ملاک و معیار باشد نه مذاق ها و سلایق شخصی و این وظیفه را باید با کمال دقت و رعایت حداکثر عدل و انصاف انجام داد. لذا هئیت های نظارتی و اجرایی انتخابات از هیچ تخلفی نباید بگذرند و هرگز اجازه ندهند برداشت های خطی،برداشت های جناحی و گروهی، حتی اندکی در مسئولیت شان اثر بگذارد.

در پایان اعلام میداریم؛ می بایست تمامی معادلات و مختصات انتخابات در چارچوب رقابت،مشارکت،سلامت و امنیت تنظیم گردد. لذا متذکر میشویم افرادی که از چند ماه قبل سلامت انتخابات را با حرف های نسنجیده و به دور از تقوای سیاسی زیر سوال برده اند؛ نشان دادند که دنبال بر هم زدن امنیت و آرامش هستند که
شایسته است دستگاه های مربوطه در اسرع وقت مانع این قانون شکنی ها شوند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار