خبرهای داغ:
مرادزاده در گفتگو با خبرنگار بسیج:

مشارکت مردم در انتخابات باعث تحکیم موقعیت و امنیت کشور است/ جمهوری اسلامی نقش بی‌بدیلی در جهان ایفا می‌کند

همدان-دکترای جامعه‌شناسی سیاسی گفت: با مشارکت مردم در انتخابات هم یک حماسه سیاسی بزرگ رقم می‌خورد، هم باعث تحکیم موقعیت و امنیت کشور است و عزت و اقتدار کشور را به رخ بیگانگان می‌کشاند.
کد خبر: ۹۵۷۹۶۲۲
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

علی مرادزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص اهمیت انتخابات اظهار کرد: مسائل مربوط به انتخابات، دهه فجر و فلسطین سه مسئله مهم و اساسی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انتخابات از جهات مختلفی دارای اهمیت است، افزود: از این جهت که دیدگاه حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید حکم بر وجوب عینی برای شرکت در انتخابات دارند و آحاد مردم، نیز به عنوان یک حق و یک تکلیف نسبت به انتخابات باید نگاه کنند؛ همچنین حق مردم است که ورود کرده و تعیین سرنوشت کنند و آینده خود و مسئولین مورد تایید خود را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعیین کنند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه این حق و اختیار را نظام به مردم داده است، ادامه داد: از طرفی هم وظیفه و تکلیفی است که مردم دارند که کسی بی‌تفاوت نماند؛ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اولویت اصلی برای من، مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات است، اگرچه چهار راهبرد مشارکت، رقابت واقعی و حقیقی، امنیت و سلامت انتخابات را در نظر گرفتند، اما فرمودند اولویت اول مشارکت مردم در انتخابات است.

وی ابراز کرد: با مشارکت مردم در انتخابات هم یک حماسه سیاسی بزرگ رقم می‌خورد، هم باعث تحکیم موقعیت و امنیت کشور است و عزت و اقتدار کشور را به رخ بیگانگان می‌کشاند و از تهدیدها، توطئه‌ها و طمع ورزی‌های دشمنان بازدارنده است و از طرفی نیز خون تازه‌ای است که به ساختار نظام حاکمیت دمیده و رمق تازه‌ای خواهد بود و تحرک جدیدی به کشور داده می‌شود.

مرادزاده خاطرنشان کرد: اگر هدف از انتخابات را دو چیز بدانیم، یکی اینکه کارآمدی نظام افزایش می‌یابد و نیروهای تازه نفس و توانمندی که می‌آیند کارآمدی دستگاه‌ها را افزایش می‌دهند و دیگر نقش مردم و مردم سالاری در نظام حکمرانی، در تعیین سرنوشت، در چرخش نخبگان و در تقویت بنیه مدیریتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت انتخابات برای همه مسجل و مهم است، بیان کرد: در چهار دهه گذشته انتخابات مجلس و دولت‌های مختلف را پشت سر گذاشتیم که یک دست نبودند و در هر دوره مردم کسانی را انتخاب کردند که با دوره قبل متفاوت بودند.

دکترای جامعه شناسی سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که صیانت و حفظ آراء مردم را به عنوان یک حق الناس واجب می‌داند، ابراز کرد: در حقیقت رأی مردم یک امانت است.

وی با بیان اینکه در بحث رقابت، همه احزاب و جریان‌های کشور برای انتخابات فعال هستند، چه بسا برخی بداخلاقی می‌کنند، ادامه داد: اکنون تکاپوی جریانات سیاسی بر حضور حداکثری و جدی است.

مرادزاده در خصوص مشارکت حداکثری و تاثیر آن در سطح منطقه و جهان عنوان کرد: اکنون جمهوری اسلامی نقش بی‌بدیلی در جهان ایفا می‌کند یعنی در طراز ابرقدرتی ورود پیدا کرده و در معادلات جهانی و مناسبات منطقه ایفای نقش می‌کند و در این امر نقش جمهوری اسلامی بر مجموعه بلوک‌های قدرت جهانی می‌چربد.

وی افزود: در عراق، فلسطین، یمن، لبنان و هر جا که ورود پیدا کردند ائتلاف‌های غربی ناکام ماندند و شکست خوردند و جمهوری اسلامی توانسته هم طرح‌ها و نقشه‌های خود را به کرسی بنشاند و هم طرح‌ها و نقشه‌های استعماری و استثماری غرب را خنثی کند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دشمنان، رسانه‌ها و بنگاه‌های سخن پراکنی بیگانه به دنبال این هستند روزنه‌ای پیدا کنند تا جنگ روانی و رسانه‌ای به راه بیندازند تا اینکه برخی را از شرکت در انتخابات مایوس و دلسرد کنند اما آنچه که در منطقه جهان اسلام واقعیت دارد این است که منطق جمهوری اسلامی بر منطق غرب غلبه کرده است.

وی عنوان کرد: منطق ما منطق مقاومت، استقلال خواهی، آزادی خواهی، ظلم ستیزی، ضدیت با اشغال است و منطق آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی منطق اشغال است، منطق سلطه‌گری و ظلم و ستم است؛ بنابراین ملت‌های منطقه، منطق ما را بر منطق غرب ترجیح دادند و به این دلیل تمایز زیادی دارند.

مرادزاده ابراز کرد: اگر انتخابات ما پرشور و نشاط و با مشارکت حداکثری باشد، در واقع این موتور محرک داخلی است که ما را در صحنه‌های جهانی کمک می‌کند و پیشبرد شگفت‌انگیزی برای نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در چشم انداز بلند تمدن‌سازی اسلامی که در پیش گرفته خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار