امام جمعه ساوه

پشتیبانى مردم نظام اسلامی را بیمه کرده است

امام جمعه ساوه گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که به اصول، آرمان‏‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‏بند هستند و انقلاب اسلامى با حركت و پشتیبانى مردم بیمه شده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۷۶۹
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، حجت الاسلام جعفر رجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه گفت: یکی از منتهای بزرگ خدا بر بشریت مسأله بعثت بود و هدف از بعثت، تزکیه نفوس بود؛  به این معنا که انسان در دل خود یک آتش نشانی را ایجاد کند و اجازه ندهد هیچ آتش فشانی بوجود آید.

حجت الاسلام رحیمی از حضور و قیام امام خمینی (ره) به عنوان یک بعثت جدید یاد کرد و افزود: تجلی همان بعثت، ظهور و قیام امام خمینی(ره) بود که در زمانی قیام کردند که مردم به ذلت کشیده شده بودند.

وی افزود: امام در آن روز فرمودند چه ولی فقیه قائم باشد یا قاعد باشد، حق حکومت مال اسلام است و ولی فقیهی که لباس فقه و فقاهت و عدالت و شجاعت بر تن دارد ولی فقیه زمان است.

امام جمعه ساوه در ادامه به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرده و افزود: بی‌شک نگهبانی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در وهله نخست متوقف بر شناخت و معرفت دستاورد‌ها و سپس آسیب‌شناسی و اتخاذ راهکار‌های مناسب و مؤثر جهت حفاظت از آن‌ها است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: ما در حوزه جهانی، ابهت پوشالی ابر قدرت‌ها را شکسته‌ایم و در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناو‌های جنگی آمریکا، ما نمایش قدرت و صف‌آرایی می‌کنیم و امروزه وحشت از دل مظلومان را به دل مستکبران کرده‌ایم و سر نوشت امت اسلامی را دگرگون کرده و برای ملت‌های مستضعف آزاده جهان الگو شده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما امروزه از نظر معنوی و اخلاق نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده‌ایم و به ملتی شجاع، جهادگر، شهادت طلب و ایثارگر تبدیل شده‌ایم و کشوری که از نظر نظامی و علمی و تحقیقاتی در حد بسیار پائین بود؛ امروزه به برکت انقلاب از نظر نظامی و علمی در اوج هستیم.


خطیب جمعه ساوه تأکید کرد: همین انقلاب با آسیب‌ها و تهدید‌هایی روبرو است که غفلت از آن‌ها نظام اسلامی را می‌پوساند؛ تهدید اول، نبود روحیه انقلابی است، دومین تهدید و آسیب نبود جهاد فکری و فرهنگی است و تهدید و آسیب سوم عدم آرمان خواهی و عدالت طلبی است که اگر در جامعه اسلامی، آن حالت آرمان خواهی از بین برده یا ضعیف شود, و هر کس به فکر این باشد که نگاهش را از معرکه بیرون ببرد و از دیگری عقب نیفتد و دنبال مصالح جامعه و آرمان‌های نظام نباشد، این جامعه و انقلاب آسیب خواهد دید.


خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: روز پاسدار فرصت مغتمی برای شناخت بیشتر سپاه و رسالت این نهاد انقلابی است، در شرایطی که سپاه در کانون تهاجم بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی و تمام جریان‌های ضد انقلاب و بعضاً دوستان نادان قرار گرفته، شناخت این نهاد از جهت ماهیت، نقش‌ها و عملکرد‌ها برای مردم و به ویژه جوانان در دهه چهارم انقلاب اسلامی یک ضرورت است.

وی در ادامه گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و استعمار گران اروپایی و شیوخ مرتجع فاسد با صرف هزینه‌های میلیاردی و با بهر ه‌گیری از تمامی ابزار‌های در اختیار خود مانند شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، تلاش می‌کنند چهره سپاه را نزد مردم ایران تخریب کنند ولی به لطف الهی مردم با روح و جانشان خدمات این نهاد مقدس را می‌دانند و فریب هیچ گونه شیطنت را نمی‌خورند.

وی با اشاره به میلاد حضرت عباس(ع) گفت: جانبازان ما نیز همان رادمردانی هستند که با الهام از حضرت عباس و با روحیه شهادت طلبی در دفاع از دین و ملت خود فداکاری کردند و جسم خویش را در این راه دادند و معنای ایثار و نثار، نابودی نیست ، بلکه نفی جسم خاکی است، زیرا انسان هرگز هستی و جان خود را فدا نمی‌کند بلکه جسم و تن را ر‌ها می‌کند.

وی گفت: عنوان پاسدار، یادگار روزهاى افتخار براى همه‏ ى دوران تاریخ ما در آینده، و یادگار لحظه‏ هاى حساس این انقلاب است؛ كه اگر پاسدار نبود، هیچ چیزى نبود و هیچ چیزى نمى‏ ماند. هر كس كه امروز به ‏نحوى از ارزش‏هاى اسلامى پاسدارى مى ‏كند و آن‏ را نگه مى ‏دارد، عملاً پاسدار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام رحیمی به فرارسیدن ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروز انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد : انگیزه اصلی نهضت و قیام، حضور آگاهانه مردم در میدان مبارزه بود و عامل اساسی مقاومت آنان در برابر همه مشكلات و نابسامانی‌ها، ‌ایمان و اعتقادات مذهبی بود و این پایبندی به آیین حیات بخش اسلام هم در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی با وجود زندان‌ها و تبعید‌ها و شكنجه‌ها و شهادت‌ها و هم در بعد از پیروزی و دوران دفاع مقدس معجزه آفرید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار