خبرهای داغ:

دانشگاه قبل از انقلاب برای اقشار خاص بود، اما امروز کانون پژوهش‌های بنیادی است

دامغان_ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دامغان گفت: قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه عبارتی خاص برای اقشار مختلف مردم بود، اما امروز دانشگاه آزاد پایگاه اندیشه و در سال‌های اخیر به کانون پژوهش‌های بنیادی تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۳۱۴
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نعمت‌الله نعمتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در جلسه ستاد برگزاری مراسم چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی موهبتی الهی بود، دانشگاه آزاد اسلامی یکی ار موفق‌ترین و برجسته‌ترین موالید انقلاب در زمینه آموزشی و پژوهشی است.

وی افزود: مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی حق دارند از میزان توفیقات این دانشگاه مقارن با چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی آگاه شوند و دانشگاه باید در بهترین شرایط، داشته‌های خود را به همراه گزارشی جامع از توانمندی‌ها و افتخارات کسب شده به اطلاع مردم برساند، برای این منظور می‌توان بخشی از ظرفیت‌های دانشگاه را با مشارکت استادان و همکاران مجرب در جلسات متعدد شهری و استانی اطلاع‌رسانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان یادآور شد: درخت انقلاب اسلامی با همت حضرت امام خمینی (ره) غرس و با خون شهیدان آبیاری شد و با تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری به رشد، نضج و تعالی رسید و امروز ایران اسلامی سرآمد بسیاری از علوم و فنون در سطح منطقه و جهان است.

نعمتی تأکید کرد: علاوه بر آنچه در سال‌های اخیر انجام می‌شد باید فصل چهل و پنجم انقلاب اسلامی را با بهترین شیوه جشن بگیریم و مردم با دانستن توفیقات ملی و منطقه‌ای خوشحال شوند و بدانند که دانشگاه آزد اسلامی در سال‌های حضور خود تلاش کرده بخش مهمی از مسئولیت آموزشی و پژوهشی کشور را به عهده بگیرد و علم‌آموزی را در تمام ایران توسعه دهد.

 

قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه برای اقشار خاص بود

 

وی تبیین کرد: قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه عبارتی خاص برای اقشار خاص بود، اما امروز دانشگاه آزاد به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، پایگاه دانش و اندیشه و در سال‌های اخیر کانون پژوهش‌های بنیادی است و با توسعه زیرساخت‌های تحقیقاتی تلاش کرده نقش مؤثری در تولید ملی و عدم وابستگی به جهان داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تأکید بر ایجاد نمایشگاه‌های غنی و قوی افزود: توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های علمی و تخصصی در اندازه‌های استاندارد جهانی است و شاخصه‌های موفقیت جوانان در علوم تخصصی، پزشکی و داروسازی، نظامی و تجهیزاتی و علوم نانو می‌تواند شاهدی بر پیشرفت و تعالی دانشگاه باشد.

نعمتی با اعلام همراهی دانشگاه آزاد اسلامی با مؤسسات برای ایجاد نمایشگاه شهری انقلاب اسلامی در دامغان متذکر شد: توانایی و ظرفیت‌های این دانشگاه با قابلیت ۶ دانشکده مستقل و نیروی انسانی توانمند در اندازه‌ای است که می‌تواند به خوبی میزان رشد و تأثیر دانشگاه در سطح شهرستان و استان را معرفی کند.

وی با اشاره به تعالی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان و تأثیر آن بر جامعه خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۴۰۰ پایگاه علم‌آموزی و اندیشه‌ورزی در اندازه‌ای است که بدون اغراق می‌توان کتاب‌های بی‌شماری از زمینه‌های فرهنگی، رشد اقتصادی، فرهیختگی اجتماعی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد مراکز رشد و فناوری، کارآفرینی و تامین زیرساخت‌های ضروری تدوین کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی فرصت طلایی برای توسعه مرز‌های دانش بود و دانشگاه آزاد اسلامی حق مطلب را به خوبی ادا کرد و امروز مفتخریم تا از جمعیت دانش‌آموختگانِ دانشگاهی صحبت کنیم که در مراکز دولتی و غیردولتی، منشأ خیر و خدمات ملی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار