دوره‌های تخصصی مهارت‌محور در مناطق کم‌برخوردار استان اردبیل برگزار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از برگزاری دوره‌های تخصصی مهارت‌محور در مناطق کم‌برخوردار این استان با همکاری قرارگاه حضرت زهرا (س) خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۷۰۲۲
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

دوره‌های تخصصی مهارت‌محور در مناطق کم‌برخوردار استان اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با دبیر قرارگاه فرهنگی- اجتماعی حضرت زهرا (س) اردبیل، به فعالیت‌های آموزشی این نهاد انقلابی اشاره کرد و افزود: آموزش‌های مهارت‌محور با رویکرد کارآفرینی منجر به اشتغال از فعالیت‌های مهم جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود که هم‌اکنون به صورت مناسب در استان در حال انجام بوده و امکان همکاری مشترک در این زمینه فراهم است.

وی توانمندسازی جوانان و نیروی کار جامعه را از هدف‌های مهم برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: آموزش‌های تخصص‌محور و مهارت‌محور خط مشی جهاد دانشگاهی در ارائه این آموزش‌ها بوده و در همین راستا طرح آموزش و توانمندسازی بانوان استان اردبیل با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در حال اجرا است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، خدمات این مجموعه در حوزه سلامت و درمان را نیز یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به موفقیت‌ قابل توجه مرکز تخصصی درمان ناباروری قفقاز، آمادگی برای فعالیت مشترک در زمینه شناسایی، معرفی، درمان و اقدام خیرخواهانه در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث جوانی جمعیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دفتر بانک خون بندناف رویان در این واحد فعال شده است و به مردم ارائه خدمات دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مراجعان افرادی هستند که تمکن مالی دارند، برای ارائه خدمات به قشرهای محروم از طریق خیران و قرارگاه حضرت زهرا (س) نیز آمادگی داریم.

دبیر قرارگاه فرهنگی- اجتماعی حضرت زهرا (س) اردبیل نیز در این نشست یادآور شد: طرح‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی در دوره فعالیت این قرارگاه از سوی جوانان مستعد و داوطلب محله‌ها در نقاط مختلف استان برگزار شده است.

علی حسن‌زاده اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محله‌محور کردن اقدام‌های فرهنگی و اجتماعی، گروه‌های مختلف در هر یک از مناطق تشکیل شدند و اعضای فعال برنامه خود را در طول این مدت در قالب آموزش، توانمندسازی، اشتغال و فعالیت‌های خیرخواهانه انجام دادند.

وی پیگیری اشتغال در پی آموزش‌های تخصصی را از فعالیت‌های مهم قرارگاه فرهنگی - اجتماعی حضرت زهرا (س) برشمرد و اضافه کرد: تلاش شده است تا در قالب ایجاد نمایشگاه‌های عرضه و فروش محصول‌ها و صنایع دستی افراد آموزش دیده، زمینه درآمدزایی برای آنها و خانواده‌هایشان فراهم شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی- اجتماعی حضرت زهرا (س) اردبیل در ادامه از همکاری در زمینه آموزش‌های تخصصی به‌ویژه توانمندسازی بانوان استان، مدیریت افکار عمومی در قالب استفاده از ظرفیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) استقبال کرد.

ارسال نظرات