خبرهای داغ:
علیزاده خبر داد

هزینه‌کرد ۲۳ میلیارد تومان به پروژه ساخت موزه منطقه غرب کشور در همدان

همدان-مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان بااشاره به پروژه ساخت موزه منطقه غرب کشور در استان به عنوان یک پروژه بزرگ و ملی گفت: برای انجام این پروژه ۲۳ میلیارد تومان از منابع ملی هزینه شده است.
کد خبر: ۹۵۷۶۸۹۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
هزینه‌کرد ۲۳ میلیارد تومان به پروژه ساخت موزه منطقه غرب کشور در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه اشاره و اظهار کرد: کشور ما یک فضایی را در ۱۱ اسفند ماه رقم خواهد زد که نشان دهنده اراده حکومت مردم بر مردم است.

وی افزود: حضور حداکثری در انتخابات نشانه‌ای از غیرت، تعصب، بزرگواری، علاقه و  آرمانی است که مردم برای آن قدم برداشتند و خون شهدا را پاس داشتند تا این انقلاب بتواند امروز را به خود ببیند و برای آرمان‌هایی که برای آن انقلاب شده به آن‌ها دست یابیم و مردم در فضایی مملو از توسعه، رفاه و آرامش زندگی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با تاکید بر اینکه حضور حداکثری در انتخابات آینده کشور را رقم خواهد زد، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قدم به قدم آن توسط مردم و با انتخابات به صورت مستقیم و غیر مستقیم پیش می‌رود که امیدواریم در انتخابات پیش رو با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح حماسه‌ای بزرگ را خلق کنند.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این سازمان افزود: مهم‌ترین اتفاقی که در سال گذشته در استان همدان رخ داد ثبت پرونده جهانی هگمتانه بود؛ این پرونده دی ماه سال گذشته به یونسکو ارسال شد و مورد پذیرش قرار گرفت که طی آن ارزیابان یونسکو در استان حضور یافتند و با حضور تیم تحصصی گزارشات لازم به یونسکو ارسال شد.

علیزاده با بیان اینکه در راستای جهانی شدن هگمتانه اقدامات بزرگی صورت گرفت و در این حوزه اقدامات عمرانی اجرا و ۴۴ میلیارد تومان در حوزه بافت تاریخی میراث فرهنگی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری هزینه شد، گفت: این پرونده هم برای یونسکو و هم برای ایران و همدان مهم و حائز اهمیت است که امیدواریم سال آینده شاهد ثبت جهانی آن باشیم و همدان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی به پروژه ساخت موزه منطقه غرب کشور در استان به عنوان یک پروژه بزرگ و ملی اشاره و تصریح کرد: برای انجام این پروژه که از سال گذشته آغاز شده ۲۳ میلیارد تومان از محل منابع ملی هزینه شده است که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری مخزن این موزه را به اتمام برسانیم و تمام اشیای تاریخی را به مخزن انتقال دهیم تا  این موزه کار خود را آغاز کند.

*ثبت ۸۲ اثر در فهرست آثار ملی 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان به ثبت ۸۲ اثر منقول، غیر منقول، طبیعی و غیر ملموس در فهرست آثار ملی به عنوان اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان اشاره و بیان کرد: مهر استوانه‌ای تپه باستانی حاجی خان فامنین، مرمت بنا‌های فرهنگی و تاریخی در قالب ۱۵۱ کارگاه که طی آن ۳۰ مسجد تاریخی مرمت شد، از جمله این اقدامات است.

وی به جهانی شدن دو  کاروانسرای فرسفج و تاج‌آباد اشاره و بیان کرد: در سال گذشته پنج مطالعه بافت‌های شهری و روستایی، تجهیز و بهسازی و ارتقای سطح کیفی ۲ موزه بوعلی سینا و هگمتانه نیز انجام شد.

علیزاده با اشاره به تجهیز موزه آموزش و پرورش و موزه کوهنوردی به عنوان دو موزه فعال مشارکتی و خصوصی، تصریح کرد: ساماندهی و مستندسازی اموال منقول تاریخی و فرهنگی شامل یک هزار و ۷۴۵ مورد اموال فرهنگی موجود در مخزن از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ کاوش باستان شناسی در استان صورت گرفت، گفت: کاوش لائودیسه در نهاوند و کاوش تپه جین آباد در اسدآباد از جمله این کاوش‌ها است.

*صدور مجوز برای ۲۱ مرکز اقامتی، پذیرایی، گردشگری و تفریحی 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان توسعه زیر ساخت‌های گردشگری را از اولویت‌های کاری این سازمان دانست و گفت: حوزه میراث فرهنگی باید در زمینه گردشگری زیرساخت‌های خود را توسعه دهد که یکی از موضوعات مهم برای توسعه، بحث سرمایه‌گذاری است بنابراین برای تحقق این امر پروژه‌هایی را تعریف و ورود سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دادیم که در ماه‌های آینده اتفاقات خوبی را در این حوزه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی به صدور مجوز برای ۲۱ مرکز اقامتی، پذیرایی، گردشگری و تفریحی به عنوان اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت سرمایه‌گذاری اشاره و بیان کرد: تسهیلگری اجرای ۱۱ پروژه مهم و اثرگذار اقامتی، پذیرایی و تفریحی انجام شده که تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد و شامل پنج مجتمع گردشگری، پنج هتل، فضای اقامتی و پذیرایی و یک منطقه نمونه گردشگری با حجم گردشگردی ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که برای یک هزار و ۹۱۷ نفر اشتغالزایی می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه ۳۳ مورد پروژه عمرانی در مناطق نمونه و روستا‌های هدف گردشگری تعریف کردیم، اضافه کرد: همدان به سامانه صدور مجوز در راستای تسهیل امور متصل است که این امر موجب کاهش بروکراسی و رونق کسب و کار در بخش گردشگری می‌شود.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در معاونت صنایع دستی به احداث سه بازارچه دائمی صنایع دستی در همدان، ملایر و نهاوند اشاره و تصریح کرد: این بازارچه‌ها سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با تاکید بر اینکه استان همدان یکی از ۱۰ استان برگزیده در حوزه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی است، به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته این اداره در حوزه معاونت صنایع دستی اشاره و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه ملی در سطح کشور، شرکت در رویداد سه گام، برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر، پوشاک سنتی، جشنواره دست‌های ماندگار استان برای نکوداشت هنرمندان پیشکسوت استان و دریافت اثر برتر در جشنواره سالانه مد و لباس کشور از جمله این اقدامات است.

*بازدید ۱۳۸۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری همدان

وی به انتخاب لالجین به عنوان پایلوت پیشران در زمینه هنر سفال و سرامیک در سطح ملی خبر داد و بیان کرد: شهر لالجین پایلوت پیشران سفال و سرامیک در کشور انتخاب شده که در همین راستا سال آینده جشنواره سه گام با محوریت سفال را برگزار خواهیم کرد.

علیزاده در خصوص آمار گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر گردشگر داخلی و ۱۳ هزار و ۸۸۱ نفر گردشگر خارجی از جاذبه‌ها و فضا‌های گردشگری استان بازدید کردند.

وی با اشاره به تقارن سفر‌های نوروزی با ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل سفر رعایت شئونات ماه مبارک رمضان الزامی است و در کنار این کسی که مسافر است باید از خدمات پذیرایی استفاده کند که ما این کار را با رعایت شئونات انجام و فضا را برای مسافر فراهم خواهیم کرد به نحوی که برای استفاده مسافر فضا‌هایی را در نظر خواهیم گرفت و به مسافر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار