معاون وزیر آموزش و پرورش:

۵۴ درصد مدارس کشور را خیران می‌سازند

اردبیل- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۴ درصد مدارس کشور به همت خیران احداث و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۶۶۸۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

۵۴ درصد مدارس کشور را خیران می‌سازند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حمیدرضا خان‌محمدی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه خیرساز مصلی‌نژاد در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: اولویت اصلی این سازمان احداث واحدهای آموزشی در شهرها و روستاهای با تراکم بالا است که در این زمینه از ظرفیت خیران نیز استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: خیران هزینه ساخت واحدهای آموزشی را با رغبت و انگیزه‌ای مناسب تأمین و پرداخت می‌کنند و نوسازی نیز تلاش می‌کند تا کم و کاستی‌ها را برطرف و زمینه افتتاح واحدهای آموزشی را فراهم آورد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه فضاهای آموزشی کشور رو به رشد است و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ سال آینده این سرانه به هفت متر مربع افزایش یابد.

خان‌محمدی افزود: احداث ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی جز رویکردهای اصلی نوسازی مدارس است که در برنامه هفتم توسعه سعی می‌کنیم احداث این مجتمع‌های آموزشی را با محوریت ایجاد تحول در فضای مدرسه و محله عملیاتی و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در فضاهای آموزشی نسل آینده بتوانند بهترین مهارت‌ها را یاد گرفته و زمینه ارتقای توانمندی آنها به وجود آید.

خان‌محمدی با تبریک دهه فجر اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز آموزش و پرورش توجه و اهتمام جدی به برنامه‌ها و رویکردهای اصلی در این بخش دارد و سعی می‌کنیم تا اهداف و برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه تحقق پیدا کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از شروع نهضت مدرسه‌سازی و افزایش سرانه فضاهای آموزشی با پیوست عدالت خبر داد و بیان کرد: هم در ناحیه یک و ۲ اردبیل و هم پارس‌آباد و مشگین‌شهر ساخت فضاهای آموزشی برای ارتقای شرایط موجود جز رویکردهای اصلی است و امیدواریم با همراهی خیران در ساخت این فضاها بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات