خبرهای داغ:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۴ پروژه در دهه فجر شاهرود

شاهرود_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت: امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در قالب ۱۹۴ پروژه در سطح شهرستان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۷۴۷۷۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۴ پروژه در دهه فجر شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی  در نشست خبری دهه مبارک فجر در سراسری ولایت این فرمانداری با گرامیداشت ایام الله، به ظرفیت‌های بخش غیردولتی در مباحث اقتصادی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری و کمیته برنامه ریزی شهرستان و مطالبه از منابع ملی، افزود: با این اعتبارات امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات هزار و پانصد میلیارد تومانی در قالب ۱۹۴ پروژه در سطح شهرستان خواهیم بود.
وی افزود: از این تعداد ۱۵۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۹۴ میلیارد تومان است که ۳۸۶ میلیارد تومان افتتاحیه و ۳۰۸ میلیارد در راستای عملیات اجرایی است.
جلالی خاطر نشان کرد:از ۳۸ پروژه اقتصادی با اعتبار ۸۰۶ میلیارد تومان، ۱۷۱ میلیارد تومان قابل افتتاح و ۶۳۵ میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی است.
او پروژه‌ها را در بخش‌های مختلف راه و ارتباطات، مدیریت شهری، برق رسانی، آبرسانی و بهسازی روستا‌ها و مسکن و خدمات عشایر در بخش عمرانی است، گفت: پروژه‌های اقتصادی هم در بخش کشاورزی، گلخانه و تولید بسته بندی، مشاغل خانگی، میراث فرهنگی و اجتماعی و حمل و نقل است.
تحقق ۱۴۵ درصدی ایجاد اشتغال در شهرستان شاهرود
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه در این پروژه‌ها ۳۴۵ نفر اشتغال زایی می‌شود، افزود: در اشتغال تکلیف ملی و تعهدات استانی داریم که در سامانه رصد ثبت می‌شود که عدد ۲۸۱۲ نفر اشتغال تعهد بوده که ۴۰۸۹ نفر محقق شده که ۱۴۵ درصد تاکنون است و تا پایان سال بیش از ۱۵۰ درصد محقق می‌شود.
جلالی با بیان اینکه بیشترین آمار راستی آزمایی در استان برای شهرستان شاهرود انجام شده، اظهار کرد: رتبه استان در کشور دوم و شهرستان تا ماه قبل رتبه اول را در اشتغال داشتیم و در راستی آزمایی هم رتبه اول تا سوم را داریم و اشتغال دستگاه‌ها با رعایت اصول و چارچوب‌های قانونی انجام می‌شود.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۴ پروژه در دهه فجر شاهروداو با اشاره به اینکه عمده منابع در طول سه سال گذشته در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ و دامدار کارت در اختیار فعالان اقتصادی بوده است، افزود: در مشاغل خانگی بیشترین سهم شهرستان شاهرود با جذب اعتبار ۳۴ میلیارد تومان درقالب ۲۶۵ طرح و اشتغال ۳۷۰ نفر بوده است.
فرماندار شاهرود خاطر نشان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان نیز کار‌های خوبی انجام داده اند که ۶۱۱ پروژه کمیته امداد امام (ره) برای مددجویان با جذب تسهیلات ۷۲ میلیارد تومان و اداره بهزیستی ۹ میلیارد تومان و بنیاد برکت ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.
افتتاح ۶۴۰ واحد مسکونی با حضور رئیس جمهور
او به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی در حوزه مسکن در قالب ۶۴۰ واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: این پروژه در سفر ریاست جمهوری اسلامی به شهرستان افتتاح خواهد شد.
جلالی به تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی برای جاده طرود اشاره و افزود: هزینه هر یک کیلومتر راه الان ۲۰ میلیارد تومان است که بسیار هزینه بر است، اما تلاش ما جذب تخصیص بیشتر در راستای اصلاح این جاده است که اعتبارات ملی باید باشد تا کار پیش برود.
او به مشارکت معادن در اصلاح راه محور طرود اشاره کرد و گفت: ۴۰ کلیومتر جاده که خطرناک است با کمک معاون ایمن سازی و اصلاح خواهد شد و اگر معادن به تعهدات عمل نکنند رفت و آمد خودرو‌های معادن هم در این محور ممنوع می‌شود.
اقدامات نصب ۵ دوربین در محور شاهرود طرود
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۴ پروژه در دهه فجر شاهرودفرماندار شاهرود به اقدامات برای نصب ۵ دوربین در رویان و جاده طرود اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری شما خبرنگاران که تشکر می‌کنم اقدام نصب این پنج دوربین در حال اجرا است.
جلالی به انتقال آب از سد کالپوش به شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: ۲ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان آورده شده است.
او توجه ویژه به حوزه آبخوان شهرستان بریای تامین آب زیرزمینی را مهم عنوان کرد و از شهرداری شاهرود خواست در راستای تملک اداره پست میدان امام خمینی (ره) تلاش بیشتری انجام دهند.
جلالی به احداث شرکت زامیاد با چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ هکتار زمین و خدمات زیربنایی تخصیص و ۳۰ هزار متر خاکبرداری انجام و طراحی اجزا و زیر سازی اولیه و آماده‌سازی انجام شده و تلاش است تا یکسال آینده فاز اول به بهره برداری برسد.
تایید صلاحیت ۳۶ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی
او به انتخابات نیز گریزی زد و گفت: سه حوزه فرعی انتخابات در بسطام و بیارجمند و شهرستان میامی و شهر شاهرود و بخش مرکزی به عنوان حوزه اصلی انتخابات تعیین شده که ۲۲۲ حوزه اخذ رای و قریب ۵ هزار نفر عوامل اجرایی و حوزه‌های امنیتی در روز انتخابات همکاری خواهند داشت.
فرماندار شاهرود با تاکید بر آمادگی برای برگزاری انتخابات کاملاً وجود دارد، به اهمیت مشارکت اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۶ نشست با مجموعه‌های مختلف در راستای جهاد تبیین و دعوت به مشارکت حداکثری انجام شده است.
جلالی همچنین با اشاره به تایید یک کاندیدای دیگر برای مجلس در این حوزه انتخابیه افزو: تاکنون ۳۶ نفر به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های شاهرود و میامی تایید شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار