رویکرد جهاد دانشگاهی تقویت زیرساخت ها در شهرستان ها است

اردبیل- رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با تقویت زیرساخت ها در تمامی شهرستان ها جهاد دانشگاهی نسبت به گسترش فعالیت های خود اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۸۳
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

رویکرد جهاد دانشگاهی تقویت زیرساخت ها در شهرستان ها است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حسام رسولی بعدازظهر چهارشنبه درنشست با فرماندار اردبیل با اشاره به خدمات گسترده جهاد دانشگاهی در عرصه‌های آموزش، پژوهش و فناوری اظهار کرد: در شهرستان پارس‌آباد مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی فعال است و ما قصد داریم سایر حوزه‌های جهاد دانشگاهی را هم در این شهرستان فعال سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه توانمندسازی سازمان‌ها و شرکت‌ها یکی از طرح‌های حرفه‌ای این نهاد، ارزیابی شایستگی مدیران است که این طرح می‌تواند در تطبیق شغل و شاغل در سازمان‌ها مؤثر واقع شده و موجب شایسته‌سالاری، ارتقای سطح مدیریت و بهره‌وری سازمان‌ها و شرکت‌ها شود.

رسولی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر ارائه آموزش‌های تخصصی، به کارکنان سازمان‌ها و توانمندسازی خانواده‌ها و آموزش‌های عمومی هم فعال است.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تشکیل پرونده سلامت پزشکی، سلامت روحی و روانی را در دستگاه‌های اجرایی ضروری دانست و بیان کرد: جهاد دانشگاهی در این بخش نیز می‌تواند یاری‌رسان سازمان‌ها باشد.

رسولی گفت: ساز و کار جهاد دانشگاهی به صورت فعالیت شبکه‌ای است و سعی شده تا حد ممکن بروکراسی‌ها را تعدیل کرده و به شکل روان و بدون تشریفات زائد خدمات خود را ارائه کند.

وی حضور جهاد دانشگاهی در شهرستان‌ها را مستلزم تقویت زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: در فعالیت‌های علمی و فناوری نیز جهاد دانشگاهی به دنبال کاربست علم و فناوری است، به این معنی که این نهاد در این راستا فی‌مابین دانشگاه‌ها و مردم قرار گرفته تا علم را به عمل تبدیل کند ولی سازمان‌های دولتی و بخش مردمی باید فضا و امکانات لازم را در این زمینه تسهیل سازد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با تشریح فعالیت‌ها و خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای این نهاد افزود: جهاد دانشگاهی در صدد ارائه خدمات با روحیه جهادی و انقلابی برای مردم است، بنابراین اگر از سوی فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی و بخش مردمی هم همکاری‌های لازم صورت بگیرد، این خدمات همانند خدمات درمان ناباروری، سلول‌های بنیادین و آموزش‌های تخصصی و مهارت‌محور سریع‌تر می‌تواند در شهرستان‌ها توسعه پیدا کند.

ارسال نظرات