یادداشت/ فاطمه تقی‌نژاد

مساجد سنگر پاکی‌ها و مطاف عاشقان دهه هشتادی شهرمان شده است

گسیل شدن دهه‌ی هشتادی‌ها و روانه شدن آنها به سوی اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که بعد از ۵دهه، رویش‌های آن زیاد و زیادتر می‌شود...
کد خبر: ۹۵۷۳۳۰۱
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن این یادداشت بدین شرح است:

دهه‌ی هفتاد، اوایل روزهای تکلیفم مقارن با ماه رمضان بود که لحظات شیرین و به یاد ماندنی آن روزها هیچ وقت از خاطرم نمی رود!!!
سفره های افطار ساده!
بوی سوپ و افطاری مادر که تا فرسنگ ها به مشام می‌رسید!
نماز های دسته جمعی‌مان!

در روستا صفا بود و معنویت، اما به خاطر جمعیت غالب که کهنسال بودند اعتکاف در رجبیه نبود.
اما اکنون به برکت انقلاب و اقبال نوجوانان به این پدیده ی زیبای الهی باز هم روز به روز شاهد این جرقه‌ی الهی در مساجد، به خصوص روستاهایمان هستیم و اکنون حال و هوای روستای دولت آباد آقا در بخش مرکزی ۴ کیلومتری شهر سراجه را برایتان بازگو می‌کنم شوق و اشتیاق نوجوانان این روستا برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف قابل وصف نبود روستایی که امام مسجد برای دومین سال تصمیم به برگزاری اعتکاف برای بانوان و نوجوانان محل می گیرد و این است امتیاز تمدن اسلامی بر تمدن غربی.!

زمانی کعبه مطاف عاشقان و پاکان بود و اکنون حرم امن الهی؛ مساجد، سنگر و سکوی عروج عاشقان‌‌‌ دهه‌ی هشتادی شهرها و حتی روستاهایمان به سمت خدا شده است.
و معنای "وَعَهِدۡنَآ إِلَىٰٓ إِبۡرَٰهِـۧمَ وَإِسۡمَٰعِيلَ أَن طَهِّرَا بَيۡتِيَ لِلطَّآئِفِينَ وَٱلۡعَٰكِفِينَ وَٱلرُّكَّعِ ٱلسُّجُودِ"
و به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم که خانه‌ام را براى طواف کنندگان و اعتکاف کنندگان ورکوع وسجودکنندگان [همواره] پاکیزه نمایید.》اینجا نمایان تر می شود.

نوجوانی می گفت:آمده‌ام تا پاک شوم و قدس را آزاد کنم!!
به راستی در فکر و ذهن نوجوان ما چه می گذرد؟ پاکی روح و آزادی قدس؟!
قطعا روح پاک، آرمان والایی برای خود در نظر می‌گیرد.

او درد کودکان غزه را با تمام وجود لمس کرده که در خلوت با معبود خویش باز هم آزادی قدس شریف را آرزو دارد.

پسر ۱۳ ساله معتکفی می‌گفت: چون اعتکاف روزه دارد، آمده ام روزه بگیرم ۱۳ سال بیشتر نداشت یعنی به سن تکلیف هم نرسیده بود اما گفت: دعا نیز دارد؛ آمده ام دعا کنم و ادعونی استجب لکم را درک کنم.

دیگری گفت: آمده ام تا معنای واقعی "نحن اقرب من حبل الورید" را بهتر درک کنم و در این لحظات پاک بندگی بگویم ای معشوق لایتناهی نفهمیدم چطور دعوت شدم اما تو مرا دریاب.

امام خامنه‌ای فرمودند:《قبل از انقلاب، ما در این ایام نیمه‌ی ماه رجب ندیده بودیم یا خیلی بندرت میدیدیم که کسانی بروند اعتکاف کنند... امروز شما نگاه کنید؛ نه فقط مساجد جامع، نه فقط مساجد بزرگ، نه فقط در یک شهر و دو شهر، بلکه در همه‌ی کشور، در همه‌ی شهرها، در همه‌ی مساجد، جوانهای ما، مردان ما، زنان ما، دختران ما، پسران ما میروند صف میکشند، اسم مینویسند، برای اینکه به آنها فرصت داده شود که در این مسجد، در آن مسجد، سه روز روزه بگیرند و اعتکاف کنند. ۱۳۹۲/۰۲/۲۵》

مردم به سوی تمدن نوین اسلامی خیز برداشته‌اند؛ نوجوانانی، سرشار از روحیه ایثار، معنویت و صفا که آمده اند در روز تولد مولود کعبه به انتظار موعود کعبه بنشینند و در شب وفات عقیله بنی هاشم حکومت طیبه او را بخواهند و دعا کنند او هر چه زودتر ندای انا المهدی"سر دهد تا سربازان خط مقدم و جان برکف او باشند.

خدا نگهدار دهه هشتادی هایی باشد که جلوه های زیبای بندگی را رقم می‌زنند و حلقه معرفتشان به معبود را، روز به روز گسترده تر و محکم تر می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار