امام جمعه اصلاندوز:

ولایت پذیری کامل رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

اصلاندوز - امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: ولایت پذیری کامل و پیروی از منویات نظام رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر توطئه هاست.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۶۷
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

ولایت پذیری کامل رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با تسلیت یوم شهادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: تصریح امام معصوم به علم لدنی حضرت عقیله بنی‌هاشم، کلید زینب‌شناسی است.

وی خاطرنشان کرد: فرمایش امام سجاد می‌تواند چنین علمی را مستقیم در قلب ما ایجاد کند و ما را نسبت به حقایق‌، بی‌واسطه آگاهی بخشد و تعلیم دهد، براساس آیات قرآن، علم پیامبر (ص) از قرآن و حقایق ملکوتی آن، بر پایه علم لدنی است.

خطیب جمعه اصلاندوز با گرامیداشت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی و با تبیین رمز و راز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: خداوند متعال برای پیروزی انقلاب های الهی نشانه هایی ارسال کرده از جمله تأیید با فرشته خود جبرئیل، تأیید با لشکریان ناپیدای الهی، تأیید با یاری مؤمنان و تأیید ویژه الهی که همه اینها نشانه های آشکار برای پیروزی است.

جعفرزاده گفت: در اسلام روابط و علاقه‌ها در شعاع رضای خداوند و به همین دلیل روابط خانوادگی و خویشاوندی نیز خط قرمز و مرز دارند در عوض خداوند به خاطر همین محدودیت رابطه در چهار نسبت پدری، پسری، برادری و خویشاوندی چهار لطف ویژه خود را از جمله ایمان، امداد، بهشت و رضوان بیان کرده است.

وی افزود: ولایت‌پذیری کامل، معادباوری، حیات توحیدی و تولی و تبری ویژگی های اصلی و همان رمز و راز پیروزی و ظفرمندی همیشگی حزب‌الله است.

خطیب جمعه اصلاندوز در بخش دیگری از طبه ها با ارائه تحلیلی به تاثیرات طوفان الاقصی بر آینده غرب آسیا پرداخت و تصریح کرد: انتظار می‌رود عملیات «طوفان الاقصی» به کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه منجر شود و قدرت حضور ایران در غرب آسیا و موفق نبودن واشنگتن در ترویج رویکردهای امنیتی و سیاسی خود را در مرحله پس از جنگ ثابت کند.

جعفرزاده اضافه کرد: بنابراین کشورهای منطقه به سمت تنوع‌بخشی به سیاست خارجی خود به ویژه با قدرت‌های بزرگ جدید در منطقه مانند روسیه و چین حرکت می‌کنند.

امام جمعه اصلاندوز گفت: قبل از پایان جنگ غزه و شکل‌گیری ویژگی‌های جدیدی که جنگ تحمیل می‌کند برخی قدرت‌های منطقه‌ای درباره آنچه می‌توان آن را "سناریوی روز بعد" نامید، صحبت کردند.

جعفرزاده اظهار کرد: اما اینک و با وقوع طوفان الاقصی، انتظار ظهور ویژگی‌های جدید غرب آسیایی متفاوت به دلیل توازن راهبردی جدید ناشی از جنگ وجود دارد که کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه، تقویت حضور منطقه‌ای ایران و ترکیه و کاهش نقش آمریکا در منطقه از آن جمله است.

وی با اشاره به تنش های اخیر ایران و پاکستان و چرایی کنترل آن گفت: تنش ایران و پاکستان با هدف حمله به تمامیت ارضی همانند آنچه در اوکراین و فلسطین در جریان است انجام نشد، بلکه دو کشور مقر گروه های تروریستی را هدف قرار دادند که آرامش و امنیت را از مردم دو کشور سلب کرده‌اند.

امام جمعه اصلاندوز اضافه کرد: به رغم این‌که مقامات دو کشور تنش اخیر را به‌خوبی مدیریت کردند تا به بحران تبدیل نشود اما فضای منطقه‌ای هم اجازه این کار را نداد.

جعفرزاده بیان کرد: هر چند برخی بازیگران خارجی از جمله آمریکا سعی داشتند تا فضای تنش‌ها را گرم نگه دارند اما بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ترکیه و چین و قطر از طرفین خواستند تا در این زمینه خویشتنداری کنند و آمادگی خود را برای میانجیگری بین دو کشور اعلام کردند.

وی ادامه داد: ایران و پاکستان در مدیریت تنش اخیر ثابت کردند که قادرند از مجرای دیپلماتیک بر مشکلات دوجانبه غلبه کنند و اگر این همکاری در بُعد امنیتی هم اجرایی شود، پیروزی در برابر گروه‌های تروریستی هم دور از دسترس نخواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار