جشن میلاد امام علی(ع ) و روز پدر در سردشت برگزار شد

جشن میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر با حضور فرمانده سپاه سردشت، فرماندار شهرستان و جمعی از اقشار مختلف مردم در سال فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۶۷
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محسن حمزه صحیحی در جشن میلاد امام علی(ع ) و روز پدر که در این شهرستان برگزار شد، گفت: باید سیره امام علی(ع) از ولادت، زندگی، امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علم و جنگ برای ما الگو باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سردشت ادامه داد: امام علی علیه السلام در ۱۳ رجب سال ۳۰ عام الفیل در خانه خدا به دنیا آمدند؛ که این موهبت الهی تاکنون نصیب کسی نشده است.

وی گفت: امام علی (ع) از کودکی در مکتب تعلیم و تربیت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفتند و در همه جنگ‌های پیامبر (ص) حضور داشتند و همواره در رنج‌ها و سختی‌ها در صدر اسلام یاور پیامبر اکرم (ص) بودند و نخستین مردی که به اسلام ایمان آورد حضرت علی علیه السلام بود.

حجت الاسلام حمزه‌صحیحی افزود: در تاریخ اسلام فردی به شجاعت و فداکاری امیرالمؤمنین (ع) وجود ندارد؛ وقتی پیامبر اکرم (ص) در سال نهم هجرت با سپاه اسلام روانه سرزمین تبوک بودند خطاب به علی (ع) فرمودند: نسبت تو به من مانند نسبت مقام هارون به موسی (ع) است با این فرق که بعد از من پیامبر نخواهد بود، پس این گفته رسول خدا نشان از مقام و برتری و بزرگ مردی این حضرت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار