حجت‌الاسلام بیگدلی:

امام علی (ع) جلوه برجسته دین خدا بود

زنجان_مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امام علی (ع) جلوه برجسته دین خدا بود گفت: باید حب امیر المومنین را قدر بدانیم زیرا دوست داشتن علی(ع) نشانه ایمان و دشمنی با او نشانه نفاق است.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۹۴
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

امام علی (ع) جلوه برجسته دین خدا بود

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان با تبریک ولادت امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: ناگفته‌های بسیاری در خصوص مقام والای حضرت علی (ع) وجود دارد و زبان از صحبت کردن در مورد شخصیت یگانه و صاحب نهج البلاغه ناتوان و قاصر است.

وی با بیان اینکه دوست داشتن علی (ع) نشانه ایمان و دشمن داشتن او نشانه نفاق است گفت: امام علی (ع) پرورش یافته پیامبر (ص) بود و به اسلام و پیامبر وفادار بود و پس از پیغمبر پارساترین و فرزانه‌ترین فرد به شمار می‌آمد، حضرتی که در کعبه متولد می‌شود و در محراب مسجد به شهادت می‌رسد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به عقد اخوت بین مسلمانان گفت: در ماجرای عقد اخوت پیامبر (ص) به‌هنگام ورود به مدینه، میان مهاجرین و انصار، و با تناسب افراد در ایمان و فضائل؛ پیمان برادری برقرار کرد، اما حضرت علی (ع) تنها ماند و وقتی امام علی (ع) علت را از پیامبر (ص) پرسید، پیامبر (ص) فرمود؛ تو برادر من در دنیا و آخرت هستی و عهد اخوت را با وی برقرار ساخت.

وی در ادامه گفت: امیرالمومنین برای حفظ جان پیامبر (ص) از دست مشرکان در شبی به نام لیلة‌المبیت؛ در بستر ایشان خوابید و پیامبر توانست در آن شب به سمت مدینه، هجرت کند که فداکاری بزرگی در حفظ جان پبامبر (ص) و نشر اسلام داشت.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: همان طور که عنایت خداوند شامل همه بندگان می‌شود محبت امیرالمومنین (ع) شامل دوستان و دشمنان آن حضرت بود و در روایات اهل سنت نیز آمده است که عمر ۷۰ مرتبه گفته است که اگر علی (ع) نبود عمر به هلاکت می‌رسید.

وی تاکید کرد: علی (ع) صراط مستقیم است و امروز هم صراط مستقیم، ولی فقیه و رهبری هستند، اگر در آن زمان حق امیرالمومنین (ع) را غصب کردن و مردم با رهبر جامعه همراهی نکردند، امروز نباید مردم، ولی فقیه خود را تنها بگذارند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اضافه کرد: اگر آن روز، ولی زمان با مشرکین و منافقین در نبرد بود امروز با مستکبرین و ظالمین دنیا مبارزه می‌کند و در این راه نیازمند حمایت و همراهی است و تکلیف حمایت از رهبری بر عهده همه اقشار جامعه است.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه مسلمانان این است که امیرالمومنین را بشناسند و به دنیا بشناسانند و به دستورات ایشان عمل بکنند.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار