دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی

۱۴۸ مسجد در استان مرکزی میزبان ۲۰ هزار معتکف می‌شوند

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی گفت: آیین معنوی اعتکاف در ۱۴۸ مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۴۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ستان مرکزی؛ اعتکاف سه روز نشستن در پناه مولا و میهمان سفره مرد مردان شدن و دل کندن از داشته‌های دنیوی است. مراسمی که از فردا آغاز خواهد شد تا معتکفین غبار از دل و جان بشویند و با گذر از باب رجب وارد وادی شعبان و رمضان شوند.

خودسازی، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی از جمله فیوضات و برکات معنوی آئین اعتکاف است.

جایگاه اعتکاف در میان عبادات به اندازه‌ای ویژه است که این عبادت معیار سنجش بسیاری از ارزش‌های دینی لحاظ شده و در روایت آمده است که زیارت حضرت سید الشهدا (ع) از اعتکاف در کنار قبر پیامبر (ص) نیز برتری دارد، در روایت دیگر آمده، برآورده کردن نیاز مؤمنی از اعتکاف دو ماهه برتر است که این تعابیر نشان از جایگاه ویژه عبادت اعتکاف دارد.

امسال نیز مردم استان مرکزی همچون سایر نقاط کشور در مساجد سراسر استان معتکف می‌شوند و دق الباب خواهند کرد تا امیرالمومنین باب رحمت را به روی‌شان بگشاید.

احمد فرجی دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی گفت : ۸۰ مسجد در اراک و ۶۸ مسجد در دیگر نقاط استان برای معتکفان آماده‌سازی شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف نام‌نویسی کرده‌اند که  از این تعداد نزدیک به ۶۰ درصد زن و ۴۰ درصد مرد هستند که دانش‌آموز، دانشجو و مادر و دختر را شامل و در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفتی، مداحی، جزء خوانی قرآن کریم، مشاوره، احکام، جشن ولادت حضرت علی (ع) و قرائت دعای ام داود از جمله برنامه‌های اعتکاف در مساجد استان مرکزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار