خبرهای داغ:

اجرای طرح‌های زیست محیطی در دانشگاه علوم دریایی خرمشهر

رئیس دانشکده منابع طبیعی و دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: هدف از اجرای این طرح‌های پژوهشی، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حل مشکلات و دخیل کردن دانشجویان و اعضای هیات علمی در اجرا است.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۳۵
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

دکتر اولیاقلی خلیلی‌پور با اشاره به رشته‌های زیست محیطی فعال در این دانشگاه اظهار کرد: در دانشکده منابع طبیعی و دریا، سه رشته‌ زمین‌شناسی، مهندسی محیط زیست و شیلات در مقاطع مختلف تدریس می‌شوند. در رشته زمین‌شناسی یک گرایش در مقطع کارشناسی و سه گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته مهندسی محیط زیست یک گرایش کارشناسی و یک گرایش کارشناسی ارشد و در رشته شیلات یک گرایش در مقطع کارشناسی، چهار گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و دو گرایش در مقطع دکترای تخصصی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت انتخاب رشته‌ها توسط داوطلبان کنکور، ادامه داد: هر چند تعداد دانشجو در کل کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است اما خوشبختانه ما کاهش محسوسی در رشته‌های زیست محیطی نداشته‌ایم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به فعالیت این دانشکده در بخش پژوهش نیز گفت: این دانشکده یکی از فعال‌ترین بخش‌های دانشگاه‌های خوزستان در ارتباط با صنعت است و هدف از اجرای این طرح‌های پژوهشی، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حل مشکلات و دخیل کردن دانشجویان و اعضای هیات علمی در اجرا است.

وی افزود: طرح‌های بسیار خوبی تاکنون اجرا شده‌اند که مشکلات صنعت شیلات و آبزی‌پروری و صنعت نفت را حل کرده‌اند. در حال حاضر در صنایع نفت، با توجه به فعال بودن گروه زمین‌شناسی و مهندسی محیط زیست در مسائلی همچون اکتشاف نفت و حل مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی‌های نفتی، طرح‌های بسیار خوبی در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: همچنین در خصوص آلودگی هوا، پیش‌بینی آلودگی هوا و تاثیر گرد و غبار، در حال همکاری با ارگان‌های مرتبط هستیم. در حال حاضر نیز با مجموعه منابع طبیعی شهرکرد در ارتباط هستیم.

خلیلی‌پور گفت: در این پروژه‌ها، عموم اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشارکت دارند و دانشجویان کارشناسی به ندرت در این طرح‌ها شرکت می‌کنند مگر اینکه به حوزه پژوهش علاقه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها