خبرهای داغ:

مردم پاسخ دادند؛ چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

حضور حداکثری مردم در انتخابات مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان و معاندان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۱۰
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌هاست و چراغ هدایت دولت و مردم را در دست دارد. در حقیقت مجلس اهمیت و جایگاه حساس و سرنوشت‌سازی را صلاح و فساد جامعه و کشور و نظارت بر کارها برعهده دارد و بیانات رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و بیانیه‌ها و سخنان رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، بهترین دلیل و گواه است.

با توجه بر اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو با تنی چند از مردم به گفت‌وگو نشستیم.

یکی از همشهریان سمنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری گفت: انتخابات مجلس، مشارکت مردم و ایفای نقش آن‌ها در تعیین سرنوشت، در گام نخست اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم است. در نگاه دوم، یک رویکرد کاملاً مؤثر برای تعیین مسیر درست قانون‌گذاری و نظارت هست و از طرف دیگر موجب همگرایی بیشتر در جامعه می‌شود.

 وی در جواب خبرنگار مبنی بر اینکه که چه درخواستی از نمایندگان مجلس دارید، گفت: توجه بیشتر برای حل موضوع لوایح و طرح‌های بر زمین‌مانده، قانون‌گذاری دقیق و مؤثر و نظارت کاربردی از خواسته‌های مردم از هر مجلسی است.

شرکت در انتخابات برای من یک حق است

پیرزنی هم که سنی از او گذشته بود در ادامه گفت: شرکت کردن در انتخابات برای من یک حق است و من می‌خواهم از این حقی که دارم درراه رضای خدا و اعتلا و حمایت از اسلام و جمهوری اسلامی ایران و میهن عزیزم و به پاس خون شهدا استفاده کنم.

وی ادامه داد: من چیز زیادی از مجلس نمی‌دانم ولی در موضوع عفاف و حجاب انتظار زیادی از مجلس داشتم نمی‌گویم کاری انجام نشده ولی چون زودتر اقدام نشده و به اجرا در نیامده ناراضی هستم و از مجلس می‌خواهم به این موضوع بیشتر اهمیت دهند.

من در انتخابات شرکت می کنم

یکی دیگر از همشهریان سمنانی عنوان کرد: من در انتخابات شرکت می‌کنم و هر مشکلی در مملکت داشته باشد داخلی است ولی برای اینکه دشمنان اسلام خصوصاً آمریکا و اسرائیل و منافقین کور شبکه من و تو، اینترنشنال و براندازان و تمام دشمنان ایران اسلامی شاد نشوند، به کوری چشمشان من در انتخابات شرکت می‌کنم، مهم برای من عزت اسلام و حفظ اقتدار نظام است.

انتخابات به معنای انتخاب یک الگو و مدل مدیریتی است

یکی از جوانان هم شاهد گفت‌وگوی ما بود، بیان کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف ملی، فردی و شرعی است و اساس نظام ما از اول براساس رأی ملت بوده و در تمام مراحل، مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این آزمون سرنوشت‌ساز تأثیرگذار بوده‌اند.

وی گفت: حضور در انتخابات، حق است و عدم حضور در انتخابات؛ یعنی گذشتن از یک حق! برای این‌که انتخابات تنها انتخاب یک فرد نیست؛ بلکه انتخابِ یک الگو و مدلِ مدیریتی است که با این انتخاب، نوع مدیریت حاکم بر جامعه را انتخاب خواهیم کرد.

این جوان عنوان کرد: حضور حداکثری مردم می‌تواند سبب شود که افراد واجد شرایط و آن‌هایی که صلاحیت بیش‌تری دارند رأی بیاورند تا یک مجلس کارآمد، توانمند و متعهد داشته باشیم که به اصول نظام پایبند باشد.

مهار تورم مهم تر از افزایش حقوق

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مهار تورم مهم‌تر از افزایش حقوق و دستمزد است و انتظار می‌رود با توجه به شعار محوری سال، در صورت عدم مهار تورم و افزایش نرخ بیکاری، حداقل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در زمینه ترمیم حقوق و وضعیت معیشت ملت همیشه‌حاضر با توجه به تورم موجود، راهکارهای کاربردی و قابل‌اجرا ارائه دهند.

یکی دیگر از بانوان که خواهر شهید هم بود، بیان کرد: طبق وظیفه مردمی باید در انتخابات شرکت کرد، ولی درخواست من از نمایندگان مجلس به عنوان یک زن یا بهتر بگویم مادر، سرمایه‌گذاری برای شغل جوانان و ایجاد اشتغال پایدار و ثابتی که فرزندان ایران اشتیاق به ادامه تحصیل را داشته باشند و حمایت مالی و انگیزه در زمینه ورزش برای ایجاد جامعه سالم و شاد برای هر قشری است.

با هر رأی در سرنوشت کشورمان سهیم می شویم

یکی دیگر از همشهریان نیز اظهار کرد: شرکت در انتخاب وظیفه ماست، چراکه با هر رأی در سرنوشت کشورمان سهیم می‌شویم، رأی می‌دهیم به امید اینکه نماینده‌ای صالح و عادل مطالبات ما را پیگیری کند.

انتخابات موجب تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود و میدان را برای فعالیت سلیقه‌های جدید باز می‌کند و باعث می‌شود مردم به نظام سیاسی خودشان اعتماد کنند و آن را از خود بدانند و پشتیبان آن در هر شرایطی باشند.

تهیه گزارش: محترم امامی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار