نمایشگاه انفرادی «سرو زرین»

سرو زرین نمایشگاه منبت سازی و ساز سازی که با این نام در گالری فریدا به صورت مجازی ۱ بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۵۶
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

نمایشگاه انفرادی «سرو زرین»

به گزارش خبرگزاری بسیج، این نمایشگاه دسترنج ساعت‌ها تلاش و همت هنرمند در زمینه صنایع دستی بوده است.

امیر نعمتی سال ۱۳۵۹ درشهرستان اسفراین دیده به جهان گشود.

کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه سوره است و بیش از ۲۸۰۰ ساعت دوره‌های آموزشی و تخصصی گذرانده است که میتوان به چند مورد اشاره نمود:

فعالیت وفراگیری منبت ومعرق چوب زیر نظر اساتید سید کمال میرطیبی، کامیارحکمی وصلاح الدین علامه زاده
فعالیت وآموزش ساخت ساز‌های سنتی (تار، سه تار وتنبور) زیر نظر اساتید امیر توفیقی و مهدی حبیبی
امیر نعمتی مدت­های مدیدی از علاقه­‌مندان پیگیر صنایع دستی ایران بوده­ و صنایع دستی را میراثی گرانقدر از خلال سال‌ها زندگی این مردم می­داند و به منظور ثبت تجربه‌ها و انتقال به نسل‌های آینده، قلم به دست گرفته و آثار مکتوبی در این زمینه به چاپ رسانده است که می‌توان به کتاب‌های (کهن بوم بر، سرو زرین، نقش کن مرا) که به موضوعات آشنایی صنایع دستی استان‌ها با طبقات و گونه­‌های صنایع دستی ایران و سپس شرحی بر اهمیت این گنجینه تابناک از جنبه‌های اقتصادیی و فرهنگی می‌پردازد. همچنین دوکتاب دیگر در این حوزه در دست چاپ می‌باشد.


به گفته ایشان، این تالیف‌ها را در خلال سال­ها همنشینی با اساتید خبره و انجام پروژه­‌ها و نمایشگاه­های ملی و بین المللی صنایع دستی و البته کار در کارگاه منبت­کاری و ساز سازی خود نوشته­ است.

از دیگر دغدغه‌های ایشان می‌توان به برنامه ­ریزی و تاسیس اولین مدرسه صنایع دستی با همکاری معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در منطقه ۹ تهران در سال ۱۳۹۷ و تاسیس خانه سفال تهران و دومین مدرسه صنایع دستی درمنطقه ۴ تهران درسال ۱۳۹۸ و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی اشاره کرد.

این آثار در سایت هنری آرتی، در پیج اینستگرام ا آرتی و فریدا، یوتیوب و اپارات به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات