خبرهای داغ:

علیرغم کمبود آب در کشور مصرف آب کشاورزی رها است

کد خبر: ۹۵۷۱۵۲۸
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷

به گزارش بسیج،مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی گفت:
باتوجه به شرایط اقلیمی و کاهش قابل توجه بارندگی و احتمال بحران کم آبی در سال جدید باید نهضت مدیریت و کنترل مصرف آب هم در بخش خانگی وصنعت و مخصوصا در بخش کشاورزی صورت بگیرد.

ایشان افزود:ظاهراً برخی مسوولین هیچ دغدغه و اراده ای برای کاهش بحران آب ندارند.
وی افزود:اگر مسوولین مربوطه بتوانند آب کشاورزی را مدیریت کنند و حداقل ۱۰در صد صرفه جویی شود  بیشتر از کل میزان  آب خانگی ومصارف صنعتی می توان صرفه جویی کرد.این آمار واین قبیل آمار را سالهاست دارند ارائه می کنند اما اینکه چه کسی باید این باید ها را عملی کند معلوم نیست.
سرهنگ مداحی تاکید کرد:برای مدیریت استحصال ؛انتقال ومصرف آب چه در بخش شرب وچه درصنعت وکشاورزی باید کار به صورت قرارگاهی پیگیری شود.
ایشان بیان کرد:همین امسال در اواسط تابستان در برخی شهرستان ها در مرز قطعی آب قرار گرفتیم ویک تلنگر وهشدار به مسوولین داده شد اما باعث تعجب است علیرغم اطلاع از وضعیت بسیار وخیم تر امسال اقدام جدی و استانی دیده نمیشود.
ایشان در پایان گفت: ماباکارجهادی وقرارگاهی از بحرانی مثل کرونا عبور کردیم وان شاء الله اگر مسوولین پای کار باشند و اراده ی جدی داشته باشند به حول و قوه ی الهی از بحران کم آبی هم عبور خواهیم کرد.
ایشان نقش مردم راهم در اجرایی شدن راهبردهای اتخاذ شده مهم عنوان کردند و فرمودند: خداوند در قرآن فرموده است که آن الله لایغیرمابقوم حتی یغیروا مابانفسم یعنی خدا سرنوشت مردم را به خودشان سپرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار