خبرهای داغ:
مدیرکل صمت استان قزوین؛

۴۲۱ میلیون دلار از هدف گذاری استان به صورت صادرات محقق شده است

۴۲۱ میلیون دلار از هدف گذاری استان به صورت صادرات محقق شده است
رستمی عنوان کرد: در سال جاری ۵۶۳ میلیون دلار هدف‌گذاری وزارت صمت برای استان در نظر گرفته شده که این رقم طی ۹ ماه حدود ۴۲۱ میلیون دلار به صورت صادرات محقق شده است.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۴۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

قزوین_ محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین در گفتگو با بسیج بیان کرد: امسال ۴۲۱ میلیون دلار صادرات به کشور‌های مختلف دنیا داشتیم، در سال گذشته هم حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و تلاش دولت تسهیل در امر صادرات است.

رستمی گفت: موافقت‌های کلی در سطح ملی انجام می‌گیرد و برمبنای آن همه استان‌ها عمل می‌کنند. استان قزوین نیز بر همین مبنا تلاش نموده تا همیشه نقش پررنگ‌تری در بحث صادرات داشته باشد.

مدیرکل صمت اظهار کرد: بحث تبادل تجاری میان هیئت‌های تجاری بین کشور‌ها معمولا انجام می‌گیرد لذا دعوت از تجار کشور‌های دیگر و برگزاری نمایشگاه‌ها از مواردی است که استان برای افزایش روزافزون صادرات انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: حدود ۶۰۰ کارت بازرگانی معتبر و فعال در استان وجود دارد و کسانی که دارای تجارت و تولید هستند، برای اینکه بتوانند با کشور‌های مختلف تجارت داشته باشند نیازمند کارت بازرگانی هستند.

رستمی افزود: این کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی با همکاری اداره کل صمت سال صادر می‌شود و در واقع مجوزی برای صادرات و واردات می باشد. این کارتها دو نوع می باشد که یک نوع برای دارندگان واحد‌های تولیدی و یک نوع برای افرادی است که فقط کار تجاری و خرید و فروش انجام می‌دهند.

مدیرکل صمت خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵۶۳ میلیون دلار هدف‌گذاری وزارت صمت برای استان در نظر گرفته شده که این رقم تا ۹ ماه حدودا ۴۲۱ میلیون دلار به صورت صادرات محقق شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین صادرات در حوزه صادرات کالاهایی از جمله کاشی، سرامیک، صنایع فولادی بوده و این در حالی است که شوینده‌ها نیز صادارات خوبی دارند و بخش بزرگی از نیاز کشور را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار