خبرهای داغ:
ویژه خبر داد

برگزاری دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» در همدان/اجرای ۵۰ اثر موسیقی در این جشنواره

همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه از ۲۹ دی ماه با اجرای ۵۰ اثر در استان آغاز می‌شود و تا ۵ بهمن ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۲۸
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه در نشست خبری دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و انجمن موسیقی اجرا می‌شود، اظهار کرد: محوریت رویداد ارزشمند پیش رو موسیقی اصیل و سنتی کشور ما است.

وی با بیان اینکه وقتی از داشته‌های خود حمایت نکنیم نمی‌توان انتظار داشت که فرهنگ ما تغییر نکند، افزود: گستره این کار در سطح استان و شهرستان بوده و از ۲۹ دی ماه با اجرای ۵۰ اثر در استان آغاز می‌شود و تا ۵ بهمن ماه ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برنامه‌های جنبی به غنای برنامه کمک خواهد کرد و حضور استاد شفیعی کدکنی اتفاق خوبی است که در این جشنواره رقم می‌خورد و ایجاد فضای شور و نشاط برای مردم استان همدان به نوعی لذت‌بخش است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های گروه موسیقی در انجمن موسیقی همدان، ابراز کرد: انتظار داریم اصحاب رسانه به عنوان یک خبر به این رویداد نپردازند بلکه تک تک موضوعات، سوژه و منبع خبری خواهد بود و بسیاری از هنرمندان و گروه‌ها برای اولین بار است که در حال برگزاری کارگاه‌ها هستند و امیدواریم رویداد مهمی را در استان رقم بزنیم.

* همدان نیازمند یک سالن هزار نفری برای برگزاری کنسرت است

عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی و دبیر اجرایی این جشنواره نیز در ادامه ابراز کرد: پنج اثر چاپ شده در حوزه کتاب، دانشنامه موسیقی، چهار اثر صوتی در قالب آلبوم، بیش از ۲۰ آلبوم و حضور چند گروه موسیقی در مجامع بین المللی از جمله کارهای انجمن موسیقی استان از سال ۹۷ تا کنون است.

قادر شهسواری با اشاره به اینکه انجمن موسیقی همدان پای کار همه هنرمندان این حوزه است، عنوان کرد: همدان نیازمند یک سالن بالای هزار نفری برای برگزاری کنسرت است.

وی افزود: این جشنواره موسیقی با اجرا در همه شهرستان‌ها و برگزاری کارگاه‌ها یک قدم روبه جلو برای این حوزه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار