با همکاری بسیجیان مسجد صاحب الزمان (عج) و آیت الله ایلکا ؛

۲۰۰ بسته ارزاق و پوشاک میان نیازمندان توزیع شد

با همکاری بسیجیان مسجد صاحب الزمان (عج) و آیت الله ایلکا، استاد درس خارج فقه، 200 بسته ارزاق و کفش میان نیازمندان توزیع شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۷۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،  آیات و روایات زیادی درخصوص انفاق و کمک به هم نوع وجود دارد که از آن جمله می توان به کلامی از  پيامبر خدا صلى الله عليه و آله اشاره کرد که می فرمایند:  مَن أعطى دِرهَما في سَبيلِ اللّه ِ كَتَبَ اللّه ُ لَهُ سبعَمِائةِ حَسَنَةٍ . هر كه يك درهم در راه خدا بدهد، خداوند برايش هفتصد ثواب مى نويسد. یا در کلام امیرالمومنین امام على عليه السلام آمده است: إنّ إنفاقَ هذا المالِ في طاعَةِ اللّه ِ أعظَمُ نِعمَةٍ ، و إنّ إنفاقَهُ في مَعاصِيهِ أعظَمُ مِحنَةٍ .  به راستى كه هزينه كردن اين مال در راه طاعت خدا بزرگترين نعمت است و خرج كردن آن در راه معاصى او بزرگترين محنت (رنج). همچنین امام على عليه السلام  در روایتی دیگر می فرمایند:  طُوبى لِمَن أنفَقَ الفَضلَ مِن مالِهِ و أمسَكَ الفَضلَ مِن كلامِهِ . خوشا كسى كه زيادى مال  خويش را انفاق كند و جلوى زياده گويى خود را بگيرد.

همچنین خداوند در آیات قرآن کریم درباره فواید انفاق به طور مفصل سخن گفته است که از آن جمله می توان به آیه ۱۹۵ سوره بقره اشاره کرد که خداوند می فرماید: انفاق، مانع هلاکت اجتماع است. همچنین در آیات ۲۶۱ و ۲۶۸ و ۲۷۲  سوره بقره آمده است که انفاق سبب زیادی مال می شود. باعث آمرزش گناهان و فزونی مال است و روح فداکاری در انسان ایجاد می کند. همچنین در آیات ۹۹ و ۱۲۱ سوره توبه خداوند انفاق را باعث تقرّب به خداوند دانسته و فرموده است: انفاق نزد پروردگار ثبت می شود.

 آیت الله حاج شیخ «روح الله ایلکا» استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مسجد صاحب الزمان (عج) تهران نیز یکی از کسانی است که با همراهی جمعی از بسیجیان این مسجد و مدیران بسیجی کشور، جهادی وارد عمل شده و در عرصه کمک و خدمت رسانی به خانواده های کم بضاعت کارهای خداپسندانه ای انجام داده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، به همت آیت الله حاج شیخ «روح الله ایلکا» استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مسجد صاحب الزمان علیه السلام خیابان وحدت اسلامی تهران و استادان و طلاب درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) تهران و با تلاش بسیجیان به مناسبت ایام مبارک ماه رجب، 200 بسته ارزاق و صدها جفت کفش در میان نیازمندان توزیع شد.

 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد حسن ایلکا در جریان توزیع این بسته ارزاق با شااره به فعالیت خیریه کریم اهل بیت (ع) گفت که بسیجیان مسجد صاحب الزمان (عج)  و اعضای بسیجی هیئت امنای این خانه خدا در خدمت نیازمندان هستند.

 این استاد و خطیب دینی گفت: خدمت به نیازمندان با رویکرد بسیجی انجام می شود و همه ما به عنوان شیعیان حضرت علی علیه الاسلام، با همین روحیه فعالیت های خیریه مسجد صاحب الزمان(عج) انجام می دهیم. حضرت آیت الله حاج شیخ روح الله ایلکا، حاج جبار ایلکا، برادر بسیجی علیرضا قنبرطلب از جمله بسیجیان خدمتگزار به نیازمندان هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار