خبرهای داغ:

یادداشت/ساخت ایران

«ساخت ایران» واژه‌ای نام آشنا که حاصل فکر، اراده و دانش بومی است.
کد خبر: ۹۵۷۱۰۷۶
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، فرصتی مغتنم پیش آمد تا در قالب کاروان راویان پیشرفت با بخشی از توانمندی‌های علمی و فناوری استان سمنان در شرکت توربو ژنراتور شاهرود آشنا شوم.

دستاوردهای افتخارآمیز پارسایان نخبه و بی‌ادعایی که بهترین سال‌های عمر خود را صرف تحصیل و تلاش برای حل مشکلات و باز کردن گره‌های سخت اقتصادی کردند و اکنون با دست‌یابی به فناوری‌های دانش‌بنیان به سمت فتح قله‌های پیشرفت و آبادانی کشور گامی بلند برداشته‌اند.

کارآفرینان جوانی که عاشقانه پای‌کار انقلاب ایستاده‌اند. دانشمندان جوان شرکت توربو ژنراتور شاهرود کاری کردند کارستان، تولید موتوربا یک پنجم قیمت نمونه خارجی و هم ردیف با استانداردهای جهانی و امروز در قلب صنعت ایران نام صنعتگران استان سمنان می‌درخشد.

آن قدر ساده و بی‌آلایش که در نگاه اول تشخیص بین کارگر ساده خط تولید با مدیران مجموعه توربو ژنراتور شاهرود ممکن نیست.

دست‌های هر دو پینه بسته است اما دل‌هایشان مملو از طراوت امید و شکوه ایران آباد است.

جهادگران عرصه جنگ اقتصادی که علم و صنعت را با عنصر معنویت و ایمان پیوند زدند و با دور زدن تحریم‌ها، هم چرخ صنعت را می‌چرخانند و هم لقمه‌ای نان حلال در سفره‌های بی‌آلایش کارگران به ارمغان می‌آوردند.

سیمای دل‌نشین این صنعتگران جوان تداعی‌کننده کوخ‌نشینانی است که دیروز در شلمچه، چزابه، طلاییه و چهار زبر با دستان خالی اما اراده‌ای پولادین طنین جهاد و شهادت سر دادند و حال امروز به همت جوانان برومند دیار قومس، ضرب‌آهنگ توسعه و خودکفایی استان سمنان را به گوش همگان رسانده‌اند.

اگر پای حرف دلشان بنشینی گلایه‌هایی از بی‌مهری برخی از مسئولان دارند، این‌که برای هرکدامشان بارها موقعیت مهاجرت فراهم شد اما ماندند تا نام ایران بماند و حال نوبت مسؤولان است تا قدر این گوهرهای نایاب را بدانند و ببینند آنچه را که باید دید.

بدون تردید یکی از مهم‌ترین رسالت امروز رسانه نگاران، پیوند بین رسانه و صنعت با رویکرد آرمان‌گرایی مبتنی بر واقعیت است.

رسانه اگر در میدان صنعت باشد امیدبخش برای جامعه است تا با تحقق شعار ما می‌توانیم چشم‌انداز خودباوری را در آینده روشن ایران قوی ترسیم کند.

یادداشت به قلم امید مظفری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار