روایت یک بانوی بسیجی از ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار در نمین

مهناز بینش بانوی بسیجی در عرصه کارآفرینی و اشتغال زایی امید دل نیازمندان شده و چراغ خانه های زنان بی سرپرست و بد سرپرست را روشن کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۴۴۸
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

روایت یک بانوی بسیجی از ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار در نمین

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، خانم مهناز بینش در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ با همت قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج شهرستان نمین صندوق قرض‌الحسنه ایجاد و به وام اشتغالزایی صندوق کار آفرینی امید معرفی و با دریافت تسهیلات اشتغال خود را گسترش داده و کارگاه قالیبافی افتتاح کردیم.

وی ادامه داد : بعد از مدتی بنا به تقاضای بانوان شهرمان کارگاه تولیدی پوشاک هم ایجاد کردیم و در این دو کارگاه عده‌ی به صورت مستقیم و عده ی زیادی به صورت غیر مستقیم مشغول به کار و کسب درآمد شدند.

وی افزود: حدود ۱۲۰ نفر عضو صندوق داریم که در عرصه های مختلفی از جمله( پرورش قارچ ،کشت زعفران و کاشت‌گیاهان دارویی ، صنایع دستی وتولیدی پوشاک جوراب بافی‌و دامپروری ومرغداری و..) مشغول به اشتغالزایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: روال صندوق قرض‌الحسنه ما این است که کسی که عضو صندوق می‌شود ، اگر تخصصی دارد با حمایت از وام‌های داخلی و با معرفی به وام‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند اشتغالزایی کند و اگر تخصصی ندارد می تواند در دوره‌های آموزش شرکت کرده و کسب مهارت کند و برای خود اشتغالزایی کند.

مسئول قرض الحسنه حضرت ام البنین تصریح کرد: با عنایت خداوند و کمک‌ها و حمایت قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان نمین اعضای صندوق توانسته اند برای خود کارگاه ایجاد کنند و تعداد زیادی را مشغول به کار کنند.

وی ادامه داد : با شرکت در نمایشگاههای اقتصاد مقاومتی که برگزار میشود و همچنین با تبلیغات در رسانه ها و فضاهای مجازی می توانیم محصولات و تولیدات خود و اعضا را به فروش برسانیم و بازار یابی کنیم.

وی عنوان کرد: هر هفته مستند تلویزیونی و مصاحبه از اشتغالزایی اعضای صندوق تهیه شده و در شبکه سبلان از برنامه اقتصادیمیز پخش می‌شود. و ما نیز در مصاحبه زنده تلویزیونی نیز حضور داشته و امورات انجام شده تعاونی و صندوق را توضیح داده ایم.

مسئول صندوق قرض‌الحسنه ام البنین شهرستان نمین خاطر نشان کرد: دانشجوی ترم سه ارشد عرفان اسلامی هستم و درکنار اشتغالزایی به علم و ادامه تحصیل مشغول می باشم و با همه مسولیت هایی که برعهده دارم سعی میکنم همه ی کارهایم را به نحو احسن انجام داده و جزاستعدادهای درخشان دانشگاه هم باشم.

وی ادامه داد : منظور از گفتن این مطالب این است که بانوان عزیز خود را دست کم نگیرند و همه این عزیزان می‌توانند در همه عرصه ها پیشرفت چشم گیری داشته باشند. و در کنار تحصیل حرفه های مختلف را یاد بگیرند و مشغول به اشتغالزایی شده و منتظر نباشند پس از پایان تحصیلات در جایی استخدام شوند‌.

خانم مهناز بینش بیان کرد : رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌گام دوم به اقتصاد هم اشاره داشته اند وآن را نقطه کلیدی و تعیین کننده و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور می‌دانند، اقتصاد ضعیف را نقطه ضعف و زمینه ساز نفوذ و سلطه دشمنان و بیگانگان می دانند، بنابرین‌ با توجه به فرمایشات ایشان همه ی ما باید کمر همت ببندیم و تلاش و کوشش کنیم تا در مسیربالابردن تولیدات و اقتصاد کشورمان سهیم باشیم.

وی با اشاره به چشم اندازشان در صندوق قرض‌الحسنه ام البنین شهرستان نمین ،تصریح کرد : اهداف من برای آینده این است که کارگاه‌های بیشتری در شهر و همچنین روستاهای اطراف ایجاد کنم تا بتوانم بیش از این، زنان بی سرپرست و بد سرپرست و کم در آمد را توانمند کنم و کمکی برای حل مسائل معیشت آنها باشم.

وی ادامه داد : بزرگترین دغدغه من این است که بتوانم برای همه بانوان سرپرست و بی بضاعت و بد سرپرست ایجاد شغل و حرفه کنم تا در مزیت اقتصادی نباشند.

روایت یک بانوی بسیجی از ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار در نمینروایت یک بانوی بسیجی از ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار در نمینروایت یک بانوی بسیجی از ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار در نمینروایت یک بانوی بسیجی از ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار در نمین

ارسال نظرات
آخرین اخبار